استاندار یزد مطرح کرد؛

یزد، جزو سه استان برتر کشور در طرح نهضت ملی مسکن/ پیگیری تغییر امتیاز گرمسیری استان جهت کاهش تعرفه برق/ دستاوردهای بی‌نظیر دولت سیزدهم در حوزه ساخت و نگهداری راه‌های استان یزد/ طرد اتباع غیر مجاز و ساماندهی اتباع مجاز در دستور کار استان/ تلاش استان در راستای بهبود وضعیت معیشتی مردم در دولت سیزدهم/ «مکتب خدمت» شهید رئیسی، الهام بخش و چراغ گام دوم انقلاب اسلامی

استاندار یزد با حضور در برنامه «دولت و مردم» رادیو یزد به تشریح برخی اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در استان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ استاندار یزد در این برنامه، شعار ساخت سالانه یک میلیون مسکن در دولت سیزدهم را مبتنی بر قانون و نیاز کشور دانست و اظهار کرد: با کارسازی ساخت ۵۸ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی ویلایی، بیشتر از سهم ۵۴ هزار واحدی استان یزد در طرح نهضت ملی مسکن، محقق شد.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر یزد، جزو سه استان برتر کشور در طرح نهضت ملی مسکن است، گفت: بیش از ۴ هزار هکتار زمین جهت سایت‌های نهضت ملی مسکن استان آماده سازی و از سوی دیگر ۹۰۰۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت تحویل مردم خواهد شد.
 
مهران فاطمی به دیگر اقدامات استان در راستای حل مسئله مسکن اشاره و تصریح کرد: ساخت مسکن محرومین با مشارکت بسیج و کمیته امداد، مسکن کارگری توسط اتاق تعاون و نیز مسکن روستایی در قالب واگذاری زمین در روستاها توسط بنیاد مسکن از مهمترین این اقدامات هستند.
 
وی از احداث صنعت شهرها توسط واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی در شهرهای یزد اردکان، میبد و بافق خبر داد و گفت: واگذاری زمین به مردم در قالب گروه ساخت، نوسازی بافت فرسوده، انعقاد ۳۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد تسهیلات مسکن و پرداخت ۲۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در استان است.
 
استاندار یزد با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص لزوم تغییر امتیاز گرمسیری استان جهت کاهش تعرفه برق تصریح کرد: با توجه به مشکل استان در وجود ایستگاه‌های سینوپتیک و باران سنجی در یزد، اداره کل هواشناسی استان مکلف به تحلیل و ارائه آمارهای هواشناسی و دما جهت پیگیری این مطالبه شد.
 
وی به اقدامات انجام شده در حوزه ساخت و نگهداری راه‌های استان اشاره کرد و گفت: در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور تکمیل راه آهن یزد اقلید با ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار، بهره‌برداری پروژه ریلی بافق ارژنگ به طول ۱۴۵ کیلومتر با اعتبار ۷۰۰ میلیارد و تکمیل خط دوم راه آهن بافق تبرکوه با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان به طول ۵۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفت.
 
فاطمی با اشاره به اختصاص ۳۲۰ میلیارد تومان جهت تکمیل جاده یزد طبس عنوان کرد: حدود ۱۵ کیلومتر این مسیر آسفالت و ۵۰ کیلومتر آن زیرسازی شده و یکی از مجموعه‌های معدنی کار ساخت ۳۰ کیلومتر را آغاز کرده و همچنین مجوز تامین مای پروژه از محل تخفیف حقوق دولتی معادن از شورای عالی معادن اخذ شد.
 
وی افزود: تکمیل ۴۰ کیلومتر از جاده اردکان چوپانان با اعتبار ۲۶۰ میلیارد تومان، ۱۰ کیلومتر از راه هرات-هرابرجان با اعتبار ۲۱۰ میلیارد، ۲۰ کیلومتر از جاده بهاباد-نایبند با اعتبار ۵۵۰ میلیارد اعتبار و ۲۰ کیلومتر راه اسفندآباد-صفاشهر با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان از دیگر اقدامات این حوزه است.  
 
استاندار یزد در ادامه خاطرنشان کرد: ساخت تقاطع هم سطح تفت ابرکوه با اعتبار ۲۸۰ میلیارد تومان، اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان جهت پیگیری راه‌های روستایی و رفع نقاط حادثه خیز تخصیص و نیز هزینه‌کرد ۱۰۰۰ میلیارد تومان طی سه سال گذشته برای نگهداری راه‌ها از دستاوردهای دولت سیزدهم در استان یزد است.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات تهیه بلیت قطار در یزد گفت:
شناسایی دلایل موضوعات مطرح شده از طریق برگزاری نشست با مدیرعامل راه آهن کشور پیگیری و همچنین با تخلف فروش بلیت قطار و هواپیما خارج از قیمت مصوب برخورد خواهد شد.
 
فاطمی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص مشکلات اتباع خارجی و اقدامات استان در این رابطه اظهار کرد: در این راستا طرد بیش از ۶۰ هزار اتباع غیر مجاز از استان، ثبت اطلاعات هویتی، سیم کارت و حساب بانکی اتباع مجاز در سامانه، برخورد با جرایم اتباع و استقرار کلانتری و پایش تصویری منطقه بافت تاریخی انجام شده است.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات انجام شده جهت بهبود وضعیت معیشتی مردم گفت: جلسات تنظیم بازار گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و کالاهای اساسی به صورت هفتگی و روزانه برگزار و مسئله پیچیده و دشوار واردات گوشت به استان پیگیری و حدود ۱۵۰۰ تن گوشت گوسفندی و منجمد در سال گذشته به استان وارد شد.   
 
استاندار یزد ادامه داد: ایجاد غرفه‌های توزیع میوه شب عید، ۱۰ مجتمع پخت نان، جلوگیری از احتکار کالا، تامین نان استان به صورت هوشمند، اختصاص کالابرگ برای کالاهای اساسی و راه‌اندازی ۱۶۰ سکوی تنظیم بازار در راستای کاهش قیمت کالاهای اساسی در راستای بهبود معیشت مردم انجام شد.
 
وی از برخورد با صدها بنگاه متخلف و نیز مقابله با افزایش نامتعارف اجاره بها به واسطه تصویب قانون جدید در این حوزه خبر داد و افزود: در پرتو اقدامات انجام شده تورم نقطه به نقطه‌ استان از ۷۲ درصد به ۲۹ درصد، تورم سالیانه از ۵۶ درصد به ۴۳ درصد و تورم ماهیانه از ۶.۸ درصد به ۲.۸ رسیده است.

فاطمی با اعلام این که نرخ بیکاری استان از ۱۱.۱ به ۷ درصد و تعداد بیکاران استان از ۴۳ هزار نفر به ۲۹ هزار نفر رسیده است، گفت: طی این سه سال نرخ بیکاری مردان استان از ۶ درصد به ۳.۲ درصد و نرخ بیکاری زنان از ۲۸.۸ به ۲۱.۳ درصد رسیده است.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد همچنین عنوان کرد: بیش از 85 درصد اشتغال استان در سال گذشته مربوط به افراد بومی بوده و بیشترین سهم اشتغال فازغ التحصیلان در تعهد اشتغال استان طی سالیان اخیر رقم خورد.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص گرانی میوه و تره بار در استان توضیح داد: بهترین نوع میوه با قیمت‌های متعارف در سکوهای تنظیم بازار سراسر استان توزیع می‌شود اما یکی از مهمترین دلایل گرانی میوه در یزد، کیفیت بالاتر محصولات موجود در میادین یزد است.
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آمارهای اعلام شده مستند به آمار رسمی مرکز آمار ایران است، گفت: این آمارها محصول تلاش و پیگیری مسئولین استان، همراهی مردم و جدیت، اخلاص و کار شبانه روزی شهید جمهور و هیئت دولت بوده است.
 
فاطمی در پایان «مکتب خدمت» شهید رئیسی را الهام بخش و چراغ گام دوم انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بدون تردید مسیر خدمت به اسلام، قرآن، نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم ایران همچنان تداوم خواهد یافت.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات