به مناسبت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی برگزار شد؛

گردهمایی بزرگ فعالان مشارکت‌های اجتماعی استان یزد

گردهمایی بزرگ فعالان مشارکت‌های اجتماعی استان یزد با عنوان طرح سحر؛ سازمان های مردم نهاد، حرکت، ره یافت اجتماعی با حضور معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی ‌وزارت کشور، استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دیگر مسئولان استانی در دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در این طرح که به مناسبت روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی، به همت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و با هدف معرفی و ارائه دستاوردهای سازمان های مردم نهاد استان صورت گرفت، سه پنل مجزای "چالش های پیش روی سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی" ، "مشارکت و ترویج کار داوطلبانه در مدیریت بحران و محیط زیست" و "ارتباط پایدار موسسات نیکوکاری و خیریه فرصتی برای ترویج مشارکت اجتماعی" با حضور سازمان های مردم نهاد مربوطه تشکیل شد.
در آیین اختتامیه این گردهمایی بزرگ، معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور ضمن تقدیر از هماهنگی و فعالیت مثبت سازمان های مردم نهاد استان یزد، مشارکت بالا، هماهنگی، همدلی و فرهنگ و روحیه مشارکت جویانه نهادهای دولتی و غیردولتی استان جهت برگزاری هرچه بهتر این رویداد اجتماعی را الگویی مناسب برای دیگر استان های کشور دانست.
"‌کمال اکبری" افزود: امروزه مشارکت اجتماعی مهم ترین مولفه مورد توجه همه نظام ها حتی نظام های سیاسی و اجتماعی بوده و حتی توسعه پایدار کشورها نیز در گرو مشارکت های اجتماعی پویا، فعال، هدفمند و ساختار یافته با حضور مردم و سازمان های مردم نهاد است.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری به بهره گیری از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد و گسترش این مشارکت ها، توسعه کمی و کیفی این سازمان ها را خاطرنشان کرد.
معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور، سازمان های مردم نهاد را نمادی از پویایی، حرکت و مشارکت مردمی دانسته و گفت: در حال حاضر حدود 20 هزار سازمان مردم نهاد در سطح کشور در حالت فعالیت هستند و در سال گذشته بیش از 600 طرح اجتماعی با همکاری و کمک این تشکل ها در حوزه کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی، افزایش نشاط و امید اجتماعی در کشور انجام شد‌ه که این آمار نشان از رشد و بلوغ کشورمان ایران در حوزه مشارکت های اجتماعی دارد.
وی اجرای طرح های آموزش و توانمند سازی سمن ها جهت بهبود فعالیت آن ها، نظارت کیفی بر سمن ها در راستای اعتبار بخشی و جلب اعتماد مردم به تشکل ها و نظام رتبه بندی سمن ها جهت تعیین حوزه و سطح عملکردی هر سازمان را از اقدامات و برنامه های مهم دولت و وزارت کشور جهت افزایش بهره وری و استفاده از مشارکت و توان سازمان های مردم نهاد کشور دانست و ابراز امیدواری کرد: با همدلی، هم‌افزایی و مشارکت فعالانه این سازمانها در آینده شاهد آن باشیم که بخش عمده فعالیت‌های اجتماعی کشور از سوی سمن‌ها انجام شود و نهادهای دولتی تنها نقش تسهیل گری این امور را داشته باشند.
"‌فخرالسادات خامسی" مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز هماهنگی و مشارکت دستگاه های دولتی و غیر دولتی استان و سازمان های مردم نهاد جهت برپایی این مراسم را مثال زدنی دانست و از ‌همه مدیران و مسئولان استانی که با حضور موثر خود در این گردهمایی، دغدغه مندی و توجه به امر مهم مشارکت اجتماعی را نشان دادند تقدیر و تشکر کرد و متن پیام وزیر کشور به مناسبت روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی را قرائت نمود.
گفتنی است بازدید از غرفه های سازمان های مردم نهاد استان و آشنایی با حوزه عملکرد این سازمان ها از دیگر اقدامات انجام شده در این گردهمایی بزرگ بود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات