پیام رئیس شورای استان به‌مناسبت روز معلم

رئیس شورای اسلامی استان ‌یزد به‌مناسبت ۱۲ اردیبهشت ماه، روز معلم پیام تبریکی صادر کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، متن پیام ‌تبریک "سیدمحمود میرابوالقاسمی" رئیس شورای استان به شرح زیر است:

 قال رسول ‌الله(ص): "اجوَدُکُم من بَعدِی رَجُل عَلِمَ عِلما فَنَشَرَ علمهُ"

بخشنده ترین شما پس از من، کسی است که دانشی بیاموزد، آنگاه دانش خود را بپراکند.

هر ساله ۱۲ اردیبهشت ‌ماه در تقویم ایران روز بزرگداشت انسان هایی است که از شمیم نفسشان آلاله های محبت می شکفد و از قامت شان قیامت علم و دانایی برپاست و از نگاهشان اعجاز.
نه حجم حقیر کلمات گنجایش توصیف‌شان را دارد و نه خامه خام نویسان ارزش واقعی او را درک کرده اند زیرا معلم نگارنده الفبای انسانیت بر ضمیر پاک فرزندان آدم است و نقش نام نورانی اش بر کتیبه هر دل تا بی شمار روزگاران باقی
و هنری که شایسته معلم است مهربانی‌ است که هرگز کم فروغ نخواهد شد.
این هنر است که پس از پایان صدارت و وزارت بخردان جامعه بازگشت به پیشه معلمی را با افتخار می گویند که دوباره به مدرسه و دانشگاه باز می گردم.
در سپیده دم ازل آن زمان که سازندگی کائنات آغاز می‌گردید و کتاب تکوین گشوده می‌شد نخستین کلمه‌ای که با قلم تقدیر بر دیباچه قاموس هستی نقش بست واژه زیبای معلم بود و سرفصل این کتاب کهن به تعلیم و تربیت اختصاص یافت.
اینجانب هفته بزرگداشت مقام معلم را به بهترین انسانهای روی زمین که انتخاب شدند تا بهترین مخلوق پروردگار را در آغوش تربیت بگیرند و چون نهالی برومند و پربار تحویل دنیا دهند، تبریک عرض می‌نمایم و برای معلمان عزیزی که درجوار رحمت الهی آرمیده‌اند طلب غفران و رحمت الهی در این ماه مبارک از خداوند بزرگ خواستارم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات