معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار:

وجود دفاتر تسهیل‌گری نوید بخش توسعه متوازن و توانمندساز جامعه محلی استان است

معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار از دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی منطقه اسکان یزد بازدید کرد و وجود این دفاتر را نوید بخش توسعه متوازن و توانمندساز جامعه محلی استان دانست.

به گزارش اداره کل رابط عمومی استانداری یزد، "‌احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌به‌منظور نظارت و آگاهی از فعالیت های دفتر تسهیل‌گری منطقه اسکان یزد از دفتر تسهیل‌گری این منطقه بازدید کرد.
در این بازدید کارشناسان مربوطه ضمن معرفی ساختار و ارائه گزارش عملکرد دفتر تسهیل گری از زمان افتتاح تاکنون، به بیان مشکلات، چالش ها و نیازهای منطقه اسکان و دفتر تسهیل گری این منطقه پرداختند.
معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار ضمن تقدیر از عملکرد مثبت و اثرگذار این دفتر در طول ماه‌های گذشته، گفت: دفاتر تسهیل گری متشکل از جوانانی نخبه و باانگیزه هستند که حضورشان نوید بخش توسعه متوازن و توانمندساز جامعه محلی بوده و پل ارتباطی بین مردم و نهادهای دولتی و استانداری و دستگاه های وابسته به استانداری ‌است.
"‌احمد ترحمی" ایجاد این دفاتر را ایده ای بسیار مناسب ارزیابی کرد و راه حل مشکلات مردم را در گرو مشارکت، توانمندسازی و حضور مردم در عرصه های اجتماعی دانست و ‌ادامه داد: راه توسعه هر کشور مشارکت و همکاری مردم در حل مشکلات است و این روند در کشورهای اروپایی و توسعه یافته نیز در حال اجراست.
وی ضمن انتقاد از پیچیدگی و کندی سیستم اداری کشور، فعالیت دغدغه مند دفاتر تسهیل گری با اتکا بر تجربیات علمی را، راه نجات و حل مشکلات مناطق کمتر برخوردار استان برشمرد.
ترحمی افزود: دفاتر تسهیلگری باید ضمن توانمندسازی مردم محل، با کمک معتمدین و افراد بانفوذ محل از ساختمان سازی بی رویه در این مناطق جلوگیری کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌در پایان ضمن اعلام آمادگی این معاونت جهت حل و رفع مشکلات مناطق کمتر برخوردار استان، ارائه مشکلات و چالش های پیش روی این مناطق به همراه راه حل ها و راهکارهای پیشنهادی را از کارشناسان دفتر تسهیل گری و توسعه محلی منطقه اسکان یزد خواستار شد.
دفتر تسهیل گری منطقه اسکان، مرداد ماه سال جاری با حضور استاندار یزد افتتاح شد و با حضور پنج کارشناس در زمینه های اقتصاد، حقوق، مددکاری، شهرسازی و اجتماعی آغاز به کار نمود.
حضور در محله، جلب اعتماد ساکنین و اعتمادسازی، ارتباط با معتمدین محل، شناسایی ظرفیت ها، مهارت‌ها و قابلیت های ساکنان و خصوصا بانوان و جوانان منطقه، بروز رسانی نقشه منطقه و دارایی سنجی از اقدامات دفتر تسهیل گری منطقه اسکان است.
گفتنی است معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان از آموزشگاه درحال ساخت "شهید محمدحسین محمدخانی"  ‌در محدوده جاده فرودگاه بازدید کرد.

مطالب مرتبط

شما نقش لازم برای دسترسی به این پرتلت را ندارید
افزودن نظرات