معاون استاندار در جلسه کارگروه انرژی:

نیازمند همراهی صنایع برای عبور از پیک مصرف گاز هستیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در بیست و هشتمین جلسه کارگروه انرژی با اشاره به افزایش مصرف گاز در پی کاهش دما و ورود سامانه بارشی به کشور، اظهار داشت: با تعامل و همراهی مردم و فعالان اقتصادی مشکلی در تامین گاز برای بخش خانگی وجود ندارد اما هم اکنون مصرف گاز در سطح کشور از مرز 660میلیون مترمکعب گذشته و این میزان در استان به مرز 30 میلیون مترمکعب رسیده است.

مهندس محمد جواد ابوالحسینی ادامه داد: هم اکنون گزارش های مبنی بر صدور هشدار قرمز مصرف گاز برای استان های شمالی و انتهای خطوط انتقال گاز  صادر شده که برای عبور از این شرایط نیاز به همراهی و تعامل تمامی استان های کشور در کاهش میزان مصرف گاز وجود دارد.

رییس کارگروه انرژی استان افزود: بر اساس دستورالعمل مرکز راهبری شبکه گاز کشور، مدیریت مصرف بخش صنایع و نیروگاه ها در دستور کار شرکت های گاز استانها قرار گرفته و برنامه کاهش مصرف گاز در بخش صنایع پرمصرف برای عبور از شرایط ناترازی به منظور تامین گاز بخش خانگی در استان‌های شمالی ارائه شده است.

مهندس ابوالحسینی با قدردانی از همراهی بخش صنعت استان در روزهای سرد سال جاری اظهار داشت: در کارگروه انرژی مصوب شده 10 درصد از صنایع استان در برنامه محدودیت شرکت گاز قرار گیرد و با این برنامه می توان مصرف استان را تا سی درصد کاهش داد.

وی ادامه داد: همراهی مردم یزد در امداد رسانی در صحنه های مختلف زبانزد است و خواهشی که از همشهریان استان داریم در شرایط فعلی همچون گذشته صرفه جویی مصرف گاز را جدی بگیرند.

در این نشست آخرین وضعیت مصرف گاز و سایر حوزه های انرژی ارائه شد و دستورات لازم برای مدیریت مصرف در این حوزه ها صادر شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات