با حضور سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد برگزار شد؛

نشست شورای راهبری توافقنامه همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و استانداری یزد

نخستین نشست شورای راهبری توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و استانداری یزد، با حضور سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نخستین نشست شورای راهبری توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و استانداری یزد، با حضور سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری، معاونان و مدیران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و سایر اعضای استانی شورا برگزار شد.
 
در این نشست پس از گفت‌وگو درباره فرآیند اجرایی توافق‌نامه، سازوکارهای تامین مالی و نیز تعیین طرح‌های اولویت‌دار در راستای دستیابی به اهداف کمی توافق نامه، تصمیمات لازم گرفته شد.
 
گفتنی است به موجب ماده (12) قانون جهش تولید دانش‌بنیان، استانداران سراسر کشور موظف شده‌اند در راستای حل مسائل بومی، منابع استانی و اختیارات خود را با اولویت تقویت فعالیت‌های نوآورانه با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در استان به‌کار‌گیرند.
 
در راستای اجرایی شدن ماده قانونی مذکور، برنامه‌ای جدید تحت عنوان «برنامه برش استانی اقتصاد دانش‌بنیان» در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در قالب توافق‌نامه همکاری مشترک با استانداری‌ها تعریف شده است.
 
برنامه فوق به منظور استفاده از مزیت‌ها و فرصت‌های موجود در هر استان و بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، جهت رفع برخی از چالش‌های استان‌های هدف و درنهایت توسعه استان و افزایش استغال نیروهای انسانی تحصیل‌کرده بومی تهیه شده است.
 
برنامه‌های مشترک همکاری در این توافق‌نامه در قالب تعریف و اجرای طرح‌های فناورانه پیشران و همچنین طرح‌های توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری اجرا خواهد شد و طرفین با توجه به ظرفیت استان تعهدات مالی مشخصی را برای پیشبرد این برنامه‌ها برعهده خواهند داشت.
 
همچنین به منظور پیشبرد، اجرایی ­سازی و نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های مشترک، شورای راهبری توافق‌نامه متشکل از نمایندگان طرفین تشکیل شده است.
 
شایا ذکر است توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و استانداری یزد در راستای اجرای برش استانی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در 30 مردادماه 1402 با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، وزیر کشور، رئیس مجمع نمایندگان استان و استاندار یزد به امضا رسید.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات