لزوم تقویت ارتباط سفارت‌خانه های ایران در خارج از کشور با استان‌ها برای رونق اقتصادی و گردشگری

استاندار یزد با اشاره به لزوم بهره برداری از سفارت خانه های ایران در دیگر کشور ها عنوان کرد: تقویت ارتباط سفارت‌خانه های ایران در خارج از کشور با استان‌ها می تواند نقش قابل توجهی برای رونق اقتصادی و گردشگری داشته باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمد علی طالبی" در جلسه مشترک با محمود رحیمی گرجی؛ مشاور معاون اداری مالی وزارت امور خارجه و رضا پیر پیران؛ مسئول هماهنگی امور نمایندگی های وزارت خارجه در داخل کشور که با حضور محمد رضا سالک؛ مسئول نمایندگی وزارت خارجه استان یزد در محل استانداری یزد برگزار شد، با استقبال از اقدام جدید وزارت امور خارجه در ارزیابی نمایندگی استان ها گفت: امیدواریم نتیجه این ارزیابی ها تقویت دفاتر نمایندگی باشد.
وی با اشاره به درخواست صنعتگران و تولیدکنندگان استان یزد برای ورود وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی افزود:  این موضوع به اندازه ای برای صنعتگران مهم است که حاضر به استخدام نیرو به عنوان رایزن اقتصادی در برخی از کشورهای همسایه هستند.
استاندار با اشاره به لزوم استفاده از فرصت حضور سفرای ایرانی در کشورهای همسایه تصریح کرد: در صورت استفاده از این ظرفیت و اختصاص زمانی از سوی این سفرا برای آشنایی با استان هایی که با کشورهای خارجی مراودات اقتصادی دارند، می توانیم شاهد سهولت در مبادلات تجاری ایران با دیگر کشورها باشیم.
استاندار ادامه داد: از دیگر ظرفیت های سفرای ایرانی در دیگر کشورها ایجاد زمینه ها برای توسعه صنعت گردشگری و شناساندن استان هابه شهروندان دیگر کشورها است که این موضوع نیز باید با جدیت دنبال شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات