طرح‌های دولت سیزدهم با قوت بیشتری پیگیری می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد: نه تنها پیگیری‌های ما در خصوص اجرای طرح‌های دولت سیزدهم کمرنگ نمی‌شود بلکه با قدرت و قوت تعهدات دوره ریاست جمهوری رئیس جمهور شهیدمان را به انجام می‌رسانیم.

 محمدجواد ابوالحسینی با اشاره به وضعیت طرح‌های مصوب دولت سیزدهم در یزد گفت: طرح‌های مصوب سفر ریاست جمهوری و پروژه‌های عمده استان یزد طی مدت ریاست شهید آیت‌الله رئیسی مورد توجه ویژه بود و پیگیری شد و بعضاً به نتیجه رسیده و بعضی از آنها هم پیشرفت خوبی داشته است.

وی ادامه داد: یکی از طرح ها، پروژه راه آهن یزد اقلید بود که در دولت قبل افتتاح شد، اما قابل بهره‌برداری نبود، با توجه به هزینه‌هایی که طی سه سال گذشته برای این طرح جهت رفع مشکلات آن شد، هم اکنون آماده افتتاح است و به زودی از آن بهره‌برداری می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به پروژه‌های حوزه‌راه در یزد عنوان کرد: در حوزه راه در خصوص کل طرح‌های تعطیل شده‌ای که قبلاً وجود داشت و اقدام کمتری در این حوزه انجام شده بود همت شد و تمام طرح‌های حوزه راه فعال شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اینطرح‌ها تأثیر خیلی زیادی در حوزه راه و توسعه حمل و نقل استان یزد دارد، امروز شاهد پیشرفت خوب این طرح‌ها هستیم و امیدوار هستیم در یک سال آتی بسیاری از این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد.

مهندس ابوالحسینی گفت: یکی از پروژه‌های حوزه راه، پروژه دو بانده بزرگراه تفت ابرکوه سورمق بود که چند پروژه تکمیلی آن در حال اقدام است و پروژه هرات هرابرجان نیز یکی دیگر از پروژه‌های مهم ست که یکی از کریدور‌های موازی شمالی جنوبی کشور محسوب می‌شود و پیشرفت مناسبی دارد که امیدواریم با سرعت‌بخشی بیشتر به آن بهره‌برداری کامل از آن انجام شود.

وی افزود: پروژه جاده یزد-طبس نیز مورد تقاضای جدی مردم بود، این پروژه قبل از دولت تعطیل بود و امروز در بخش‌های مختلف در حال انجام است، قسمتی از آن دو بانده شده است و قسمت‌های دیگر آن با پیگیری‌های که انجام می‌شود و البته جزو طریق‌الرضا نیز هست، دو بانده می‌شود.

معاون عمرانی استاندار یزد اضافه کرد: جاده اردکان چوپانان نیز یکی از پروژه‌های مهمی است که در این دولت به آن عنایت ویژه‌تری شد و در هر دو سفر رئیس جمهور شهید به یزد اعتبارات مناسبی به آن تخصیص یافت که ۴۰ کیلومتر از این مسیر دو بانده شده است و به بهره‌برداری رسید و مابقی آن نیز در حال انجام است، کنارگذر شرقی میبد نیز جزو پروژه‌های راه است که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های حوزه آب نقطه عطف ویژه در این دولت است، ادامه داد: اولین پروژه که به صورت ویژه و اضطراری در این زمینه انجام شد خط پدافندی بود که در مدت کوتاهی با توجه به تأکید شهید رئیسی انجام و به بهره‌برداری رسید و در زمان پیک مصرف شرایط تأمین کسری آب در یزد تا حدود زیادی رفع شده است.

محمد جواد ابوالحسینی اضافه کرد: بحث اتصال خط دریا هم اکنون به سرعت در حال انجام است و امیدواریم ظرف ماه جاری فاز اول آن که تا ۲۰ میلیون مترمکعب ظرفیت تأمین آب استان را دارد بتوانیم اتصال بدهیم، این مورد جزو پروژه‌هایی است که در سفر دوم ریاست جمهوری کلنگ‌زنی شد و مورد تأکید بود.

وی با اشاره به پروژه‌های بیمارستان‌های نیمه تمام در یزد گفت: در ابتدای دولت سیزدهم، هشت بیمارستان نیمه تمام تحویل گرفته شد که اعتبارات عمده‌ای در این زمینه برای آن هزینه شد و بیشتر آنها با پیشرفت بالای ۹۰ تا ۹۵ درصد آماده بهره‌برداری هستند.

این مقام مسئول اضافه کرد: یکی از این بیمارستان‌ها به عنوان بیمارستان بحران یزد سال گذشته در سفر دوم ریاست جمهوری مورد بهره‌برداری قرار گرفت، بیمارستان‌های اردکان، میبد، اشکذر، مهریز، بافق و خاتم نیز از جمله این پروژه‌هاست همچنین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان بهاباد نیز جزو این مصوبات بود که مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سایر پروژه‌های زیربنایی در استان یزد با سرعت ویژه در حال پیگیری است، افزود: مردم بدانند نه تنها پیگیری‌های ما کمرنگ نمی‌شود بلکه با قدرت و قوت تعهدات دوره ریاست جمهوری رئیس جمهور شهیدمان را به انجام می‌رسانیم و مردم شاهد وعده صادقی که برای این مصوبات داده شد خواهند بود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات