رسانه ها، بهترین ابزار مشارکت حداکثری در انتخابات

رییس ستاد انتخابات استان یزد گفت: رسانه، بهترین راه و ابزار برای تبیین اقدامات انجام شده و امید آفرینی برای مشارکت حداکثری در انتخابات است

 به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد، علی اکبر عزیزی رییس ستاد انتخابات استان یزد در جمع اعضای کمیته اطلاع رسانی استان گفت: مردم همواره با پشتیبانی و حضور در صحنه، نقش خود را ایفا می کنند و ما نیز وظیفه داریم تا با تبیین اقدامات انجام شده این حضور در صحنه را تقویت کنیم.
 
او افزود: رهبر معظم انقلاب نیز همواره جهاد تبیین را گوشزد کردند و البته تبیین فقط بیان اقدامات نیست بلکه شنیدن مشکلات و انعکاس آن نیز یکی از راههای جهاد تبیین است که رسانه ها به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان در این مسیر نقش مهمی دارند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: برای شنیدن دغدغه ها و حرف های مردم جلسات مختلف با اقشار برنامه ریزی شده و با حضور استاندار در حال برگزاری است که تا انتخابات ادامه خواهد داشت البته مسئولان دولت سیزدهم جدای از مردم نیستند و همواره در بین مردم حضور دارند اما این نشست ها به صورت متمرکز و با اقشار مختلف برگزار می شود.
 
عزیزی ادامه داد: از ظرفیت همه دستگاهها برای مشارکت حداکثری و پرشور مردم در انتخابات باید استفاده شود و ما ابزار داریم اما نمی توانیم خوب از این امکانات استفاده کنیم و ابزارها تهدید نیستند و حتما فرصت هستند و ما باید از این فرصت ها استفاده کنیم.

وی افزود: صحبت با مردم حتما اثر می گذارد و مردم را هوشیار می کند، البته جریان اطلاع رسانی نباید اداری باشد و ادارات نیز در کنار سایر بخش ها حضور داشته باشند اما فعالیت ها و حوزه مردمی آن باید تقویت شود.
 
رییس ستاد انتخابات استان یزد گفت: روزشمار انتخابات اقدام خوبی است که توسط روابط عمومی استانداری انجام شده و شهرداری ها نیز می توانند از این الگو استفاده کنند علاوه بر اینکه افزون بر ۳۰ هزار رای اولی داریم که نیاز به ایجاد انگیزه دارند و تریبون آزاد یکی از راههای تقویت مشارکت حداکثری در انتخابات است
 
دبیر ستاد انتخابات استان یزد نیز در این نشست گفت: کمتر از دو ماه دیگر انتخابات مجلس را داریم و کارهای اجرایی استان در حال انجام است و حوزه مشارکت وظیفه همه کارگزاران است و باید در اولویت همه اقدامات قرار داشته باشد.
 
سعید رستگاری اظهار داشت: نشست هایی با اساتید دانشگاه و فعالین فرهنگی برگزار شد و مقرر شد طرحی تدوین شود که وظیفه نهادها و حتی تشکل‌های مردمی نیز مشخص شود و تعامل با گروه های مرجع مهم ترین رویکرد این طرح است و فارغ از هر گرایش سیاسی برای مشارکت حداکثری تلاش می شود. در این نشست تعدادی از اعضا نیز پیشنهادات خود را مطرح کرده و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
 
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات