معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

حفظ زبان فارسی؛ حفط اصالت، ملیت و هویت ایرانی است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در نشست نخبگانی نقش زبان و ادبیات فارسی در تقویت هویت جوان ایرانی  با بیان این مطلب که حفظ زبان فارسی یکی از دغدغه های مهم مردم و مسئولان است حفظ این زبان را حفط اصالت، ملیت و  هویت ایرانی دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ علی اکبر عزیزی در نشست نخبگانی نقش زبان و ادبیات فارسی در تقویت هویت جوان ایرانی  با بیان این مطلب که حفظ زبان فارسی یکی از دغدغه های مهم مردم و مسئولان است گفت: زبان فارسی هوبت و اصالت ما ایرانی هاست چرا که یکی از محورهای هویت، زبان است.
وی اضافه کرد: یکی از افرادی که بیشترین دغدغه را نسبت به حفظ زبان فارسی دارد مقام معظم رهبری هستند چرا که حفظ این زبان یعنی حفط اصالت، ملیت و  هویت ایرانی.
عزیزی تصریح کرد: زبان فارسی آمیخته با اصول و قواعد زندگی و دین ما ایرانی هاست و نقش آن در حفظ هویت جامعه به ویژه نسل جوان مهم و انکار ناپذیر است.
معاون استاندار یزد با اشاره به ورود ادبیات برخی کشورها در زبان و ادبیات فارسی اظهار داشت: متاسفانه در سال های اخیر شاهد نفوذ زبان های بیگانه به زبان فارسی و کمرنگ شدن این زبان هستیم بنابراین حفظ و گسترش این زبان در دستور کار دولت و جامعه نخبگانی و دانشگاهی قرار گرفته و این جلسه نیز در راستای همین اقدام است که با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
وی تاکید کرد: تلاش داریم با برگزاری این قبیل نشست ها به تقویت و گسترش زبان شیرین فارسی کمک نماییم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات