نماینده ولی فقیه در استان یزد:

توجه به صنایع کوچک و متوسط زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار

امام جمعه یزد در یازدهمین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان توجه به صنایع کوچک و متوسط را راهکار ایجاد اشتغال پایدار و موجب تحرک اقتصادی دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ظهر پنج‌شنبه 14 مرداد ماه، یازدهمین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با حضور وزیرکشور، معاونان وزیر، نمایندۀ ولی‌فقیه در استان، استانداریزد، معاونان و مشاوران استاندار، نمایندۀ مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حوزه استاندار، فرمانداران و جمعی از مدیران و مسئولان استان در سالن اندیشۀ استانداری برگزار شد.
نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد بر رفع مشکلات بیکاری جوانان در سطح جامعه تأکید کرد و گفت: همه دستگاه‌ها باید در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال نقش جدی و فعالانه ایفا کنند.
«آیت الله محمدرضا ناصری» با اشاره به اهمیت توسعۀ کارگاه‌های کوچک و متوسط در اشتغال‌زایی، بیان کرد: اشتغال به وسیلۀ ایجاد کارگاه‌های کوچک و خرد می‌تواند نقش مهمی در رفع معضل بیکاری و تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه داشته باشد.


بازیافت و بهره‌وری راهکارهای مؤثر در مدیریت آب


نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در این نشست یکی از مهم‌ترین مسائل مطرح شده در مجمع نمایندگان استان یزد را مسئلۀ آب، بازیافت آب و بهره وری در مصرف آن دانست.
«سیدابوالفضل موسوی» با بیان اینکه مشکلاتی در مسیر خط انتقال آب یزد وجود دارد، تصریح کرد: اگر برای خط اول انتقال آب در استان یزد اتفاقی رخ دهد، یزد تنها در روز اول هشت ساعت دوام خواهد آورد.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس ادامه داد: اکنون اولویت اصلی ما خط اول انتقال آب است؛ حتی بحث انتقال آب به یزد در مجلس نیز مطرح است.
موسوی بیوکی با توجه به جمعیت و مسائل موجود در استان گفت: باید به تقسیمات سیاسی استان توجه ویژه شود تا در تعداد نمایندگان با وسعت و جمعیت تناسب برقرار گردد.
گفتنی است در ادامۀ این جلسه «حمیدرضا نصیری زاده» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد گزارشی از اقدامات ستاد راهبری و مدیریت اقتصادمقاومتی و 9 کارگروه مرتبط ارائه داد و «محمدرضا علمداریزدی» رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گزارشی از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارائه کرد.
همچنین تعدادی از مدیران‌کل و مسئولان استان گزارشی از اقدامات دستگاه‌های تحت مدیریت خود، در حوزۀ تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان ارائه کردند.
 

مطالب مرتبط

شما نقش لازم برای دسترسی به این پرتلت را ندارید
افزودن نظرات