استاندار یزد خبرداد؛

تخصیص 10 میلیارد تومان اعتبار به سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان

استاندار یزد از تخصیص ۱۰ میلیارد تومان برای اعتبارات سال 1403 سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی استان جهت بهبود شرایط و انجام اقدامات لازم در راستای تحقق اهداف این مجموعه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ نشست مشترک استاندار یزد با جمعی از فعالین فرهنگی، مفاخر، نویسندگان، مجموعه داران اسناد، سند پژوهان و همیاران سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان به مناسبت روز اسناد ملی و میراث مکتوب و بزرگداشت شیخ کلینی(ره) برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست از اقدامات مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد و همچنین از خدمات ارزشمند نویسندگان، مجموعه داران اسناد، سند پژوهان و سایر همکاران و همیاران این مجموعه، قدردانی کرد.
 
مهران فاطمی در ادامه «هویت» را همچون روح حاکم بر کالبد جامعه دانست و تصریح کرد: در صورتی که هویت از جامعه ای گرفته شود، کالبد بی جانی باقی خواهد ماند که حرکت و اراده ای در آن شکل نخواهد گرفت.
 
وی با بیان اینکه انجام اقدامات ماندگار به ویژه در حوزه های هویتی و فرهنگی، نیازمند نقشه راه است، گفت: لازم است تا مباحث و نکات مطرح شده در این نشست به سندی راهبردی و کاربردی با پروژه های مشخص، صاحب‌دار و زمان دار تبدیل شود.
 
استاندار یزد با تاکید بر تدوین سندی جامع، پویا، قابل اجرا و بر اساس آرمان گرایی و واقع گرایی همراه با برش شهرستانی، افزود: پس از تهیه این سند توسط مرکز اسناد و کتابخانه های استان، در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب خواهد رسید.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد در همین راستا ادامه داد: با قرارگیری این سند در گروه اسناد توسعه ای استان، منابع مالی مربوطه در اعتبارات و بودجه های سنواتی دیده می شود.
 
فاطمی همچنین از تخصیص ۱۰ میلیارد تومان برای اعتبارات سال 1403 مرکز اسناد و کتابخانه‌ ملی استان جهت بهبود شرایط و انجام اقدامات لازم در راستای تحقق اهداف این مجموعه خبر داد.
لازم به ذکر است«ایجاد موزه و یا محل مناسبی جهت نگهداری اسناد استان» مخرج مشترک مطالبات حاضرین در این نشست بود که استاندار یزد پیشنهاداتی در این خصوص ارائه کرد.

استاندار یزد در پایان بر اهمیت استخراج دانش افراد تاثیرگذار با استفاده از سازو‌کارهای تاریخ شفاهی تاکید و خواستار تدوین پیشنهادهای مطرح شده در این نشست در قالبهای مدیریت دانش در سند مذکور شد.

شایان ذکر است مدیریت دانش، فرآیند آگاهانه تعریف، ساختار، حفظ و به اشتراک گذاری دانش و تجربه کارکنان در یک سازمان است. همانطور که سازمان ها تکامل می یابند، در حوزه های جدید به فعالیت می پردازند و رویکرد خود را برای کسب و کار تعریف می کنند، دانش سازمانی قابل توجهی در آنها توسعه می یابد. این اطلاعات برای سازمان بسیار ارزشمند است و انتقال آن به کارکنان جدید یا کمتر با تجربه برای حفظ موفقیت آمیز عملیات حیاتی به نظر می رسد.

هدف اولیه مدیریت دانش، تسهیل ارتباط کارکنانی است که به دنبال اطلاعات یا دانش سازمانی هستند، با افرادی که آن دانش را در اختیار دارند. در این صورت سازمان ها می توانند اطلاعات را گسترش دهند و سطح تخصص افراد یا تیم های خاص را برای بهبود کارایی شیوه های خود افزایش دهند.​​​​​​​

 

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات