استاندار یزد در نشست مشترک با فعالین حوزه صنایع دستی عنوان کرد:

به دنبال جلب حمایت بخش خصوصی و دستگاه های دولتی برای رونق بخشی به صنایع دستی هستیم

استاندار یزد با اشاره به اقدامات و تلاش های صورت گرفته برای حمایت از فعالین حوزه صنایع دستی استان عنوان کرد: به دنبال جلب حمایت بخش خصوصی و دستگاه های دولتی برای رونق بخشی به صنایع دستی هستیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست مشترک با فعالین حوزه صنایع دستی استان که به منظور بررسی چالش ها  مسائل مختلف این صنعت، با حضور جمعی از مسئولین استان در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه امیدواریم این جلسه طلیعه خوبی برای ارتباط و همدلی هر چه بیشتر مسئولین استان با هنرمندان صنایع دستی باشد، گفت: بر آنیم تا بتوانیم از قِبَل این ارتباط و حمایتی که صورت خواهد گرفت، فرهنگ غنی استان یزد را معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه صنایع دستی علاوه بر نقش و جایگاهی که در ایجاد اشتغال و تولید و رونق اقتصادی دارد، بازنمود فرهنگ و تمدن جامعه است، افزود: بسیاری از داشته های فرهنگی ما که در طی قرون و اعصار گذشته به وجود آمده از طریق محصولات فرهنگی همچون صنایع دستی نسل به نسل منتقل شده است.
دکتر طالبی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی و با توجه به  رکود اقتصادی ناشی از کرونا، ضرورت حمایت بیشتری از صنایع دستی احساس می‌شود، ادامه داد: در کنار همه اقدامات و فعالیت های در حال انجام از سوی دولت برای رونق بخشی به اقتصاد، احساس وظیفه میکنیم که در حوزه صنایع دستی اقدامات و فعالیت هایی را سامان دهیم.
وی افزود: البته معتقدیم آنچه تاکنون انجام شده کافی نیست ولی می‌توانیم در کنار هم و با همراهی یکدیگر اقدامات خوبی را انجام دهیم. 
استاندار با بیان اینکه یکی از اقدامات خوبی که می‌تواند به رونق صنایع دستی کمک کند ایجاد شبکه حامی صنایع دستی است، گفت: بستر مناسب فعالیت این شبکه فراهم شده و هنرمندان می‌توانند از طریق این شبکه و با نام و مشخصات خود، محصولات را  معرفی و به فروش برسانند و این اقدام را حرکتی قوی در راستای فروش و حمایت از صنایع دستی میدانیم.
وی با بیان اینکه استان یزد بیشترین تنوع در زمینه تولید صنایع دستی و دیگر تولیدات در کشور را دارد، عنوان کرد: به دنبال جلب حمایت بخش خصوصی و دستگاه های دولتی برای رونق صنعت گردشگری استان هستیم.
 استاندار با اشاره به قابلیت اجرای خواسته های مطرح شده از سوی فعالین صنایع دستی در جلسه عنوان کرد: راه اندازی بازارچه دائمی فروش محصولات، غرفه های دائمی فروش صنایع‌دستی در فروشگاه های بزرگ استان و  نمایشگاه های دائمی در مکان های پر تردد استان همچون فرودگاه را پیگیری می کنیم.
وی افزود: فروش اقساطی صنایع دستی به کارمندان دولت  فراهم کردن سرمایه در گردش برای خریداران صنایع دستی و لینک شدن فعالین حوزه صنایع دستی با تشکل های بخش خصوصی همچون اتاق بازرگانی صورت خواهد گرفت.  همچنین در زمینه بازاریابی و برگزاری نمایشگاه و فروش محصولات صنایع دستی استان در دیگر استان ها، از ظرفیت سازمان همیاری شهرداری های سایر استان ها استفاده می کنیم.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مشکلات فعالین حوزه گردشگری در زمینه بیمه، گفت: از مکانیزم حمایتی تامین اجتماعی، برای کمک به بیمه شدن فعالین حوزه گردشگری استفاده خواهیم کرد. 
 شایان ذکر است در پایان این نشست، استاندار یزد، محل نمایشگاه صنایع دستی در استانداری یزد را افتتاح کرد.
این نمایشگاه به منظور معرفی محصولات فعالین حوزه صنایع دستی استان به مدیران و شهروندان، برپا شده است

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات