استاندار یزد در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان عنوان کرد:

برنامه های کنونی پاسخگوی نیاز کشور برای مبارزه با مواد مخدر نیست

استاندار یزد با بیان اینکه اگر برنامه ریزی های امروز را با 10 سال گذشته مقایسه کنیم میبینم برنامه ها تغییر چندانی نداشته اند و با وجود تمام تلاش ها و زحمات، برنامه ها در راستای تثبیت وضعیت موجود بوده و حرکت رو به جلویی دیده نمی‌شود، عنوان کرد: باید از برنامه های روتین فاصله بگیریم چرا که این برنامه ها ناکارآمدی خود را برای رساندن به مقصود نشان داده اند و وقت آن است در کشور اقدامات ویژه و متفاوتی انجام شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که با حضور اعضا در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در جریان مبارزه با مواد مخدر، جانهای ارزشمندی را در میان نیروهای امنیتی و انتظامی از دست دادیم، افزود: از طرف دیگر سرمایه های انسانی زیادی به دلیل اعتیاد از دست رفت و این موارد لزوم توجه بیشتر به حوزه مبارزه با مواد مخدر را نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته، خسارت های زیانبار اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به دلیل افزایش مصرف مواد مخدر داشتیم، گفت: این در حالی است که متاسفانه توجه مناسبی به ابعاد مختلف این خسارت ها انجام نشده است.
دکتر طالبی با بیان اینکه  اگر برنامه ریزی های امروز را با 10 سال گذشته مقایسه کنیم میبینم برنامه ها تغییر چندانی نداشته اند، عنوان کرد: با وجود تمام تلاش ها و زحمات، برنامه ها در راستای تثبیت وضعیت موجود بوده و حرکت رو به جلویی دیده نمی‌شود.
وی افزود: باید از برنامه های روتین فاصله بگیریم چرا که این برنامه ها  ناکارآمدی خود را برای رساندن به مقصود نشان داده اند و وقت آن است در کشور اقدامات ویژه و متفاوتی انجام شود.
استاندار ادامه داد: در آینده با پیچیده تر شدن مشکلات و شرایط، تبعات اعتیاد پررنگ تر می‌شود و باید برنامه ای مدون برای مقابله و کاهش این تبعات تدوین شود.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به لزوم روشنگری در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: فرمانداران از ظرفیت های تریبون های عمومی از جمله نماز جمعه  برای تدوین برنامه ها و روشنگری در زمینه مبارزه با مواد مخدر استفاده کنند.
دکتر طالبی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: صدا و سیما در هفته مبارزه با مواد مخدر و به منظور پوشش برنامه های مختلف این حوزه، همکاری های لازم را داشته باشد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات