معاون عمرانی استاندار یزد تاکید کرد:

برخورد جدی با افراد متخلف ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب باغ‌ها در استان

معاون عمرانی استاندار در بازدید از بخش مرکزی شهر یزد با هدف بررسی تخلفات ساخت و ساز، تخریب باغ‌ها، ساختمان سازی غیرمجاز و تفکیک اراضی و کوره‌ها، تاکید کرد: با افراد متخلف در امر تخریب باغ‌ها و تفکیک غیرمجاز آن برای ساخت و ساز، برخورد جدی ‌انجام می‌شود و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز حق ارائه خدمات به ساخت و سازهای غیرمجاز را ندارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در رابطه ‌با برخورد جدی با افراد متخلف ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب باغ‌ها در استان، گفت: در بررسی خرید و فروش باغ‌ها به‌نظر می رسد که تخریب کنندگان باغات و سودجویان به دفعات به این کار اقدام نموده اند و قانون‌ را به راحتی زیر پا می‌گذارند.
صادقیان ادامه داد: این نشان می دهد که برخوردهای قانونی و جرائم بازدارنده، ‌کافی نبوده و لازم است اقدامات سخت گیرانه تری در تعطیلی بنگاه های املاک متخلف و برخورد جدی حبس برای افراد متخلف و ضبط املاک آنها، ‌انجام شود.
معاون عمرانی استاندار افزود: در قانون حفظ و گسترش فضای سبز جریمه های سنگینی ازجمله حبس و پرداخت جریمه نقدی پیش بینی شده است ‌و در تبصره یک ماده ۶ این قانون برای کسانیکه بدون رعایت ضوابط این قانون اقدام به قطع درخت کنند، ضبط ملک به نفع شهرداری و محرومان دیده شده است که اجرای آن می تواند بسیار بازدارنده باشد.
وی خاطرنشان کرد: در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تفکیک غیر مجاز اراضی، نیز به ‌همه مردم اطلاع رسانی شده است که هیچ گونه خدمات آب، برق و گاز به اراضی ساخت شده مسکونی در خارج از محدوده شهر با کاربری غیر مسکونی تعلق نخواهد گرفت.
‌صادقیان گفت: همچنین در این زمینه مکاتبه لازم با دستگاه های خدمات رسان انجام شده ‌است و با مدیرعامل و کارکنان دستگاه های دولتی خدمات رسان که این موضوع را نادیده بگیرند، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار درخصوص برنامه های اساسی، جامع و کلان استان در نظارت و کنترل بر ساخت و سازها در استان، ‌اظهار کرد: در یک اقدام جدید در روند برنامه ریزی کلان شهری، در روند اجرایی نمودن SDI شهری و افزایش نظارت ها، تمام لایه های اطلاعات خدماتی شهری بر روی نقشه های شهرسازی پیاده سازی شده است.
صادقیان در پایان سخنان خود تاکید کرد: با تحلیل داده‌ها و اطلاعات، برنامه جامع‌ای در این زمینه ارائه خواهد شد که ضمن افزایش کنترل و نظارت، امکان تخلف را برای افراد کاهش خواهد داد.

★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات