۷۷۳ طرح عمرانی و اقتصادی در استان یزد آماده بهره‌برداری است

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد از بهره‌برداری ۷۷۳ طرح عمرانی و اقتصادی در دهه فجر امسال با اعتبار ۳۲۹ هزار میلیارد ریال در سطح استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد به نقل از ایرنا "محمد جواد ابوالحسینی" روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۲۸۷ هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال از مبلغ یاد شده از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.
 
وی اظهار کرد :از طرح های یاد شده هشت طرح بزرگ مربوط به حوزه صنعت با سرمایه گذاری ۲۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، ۴۳ طرح مربوط به حوزه کشاورزی با سرمایه گذاری بیش از هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان و ۳۳ طرح مربوط به حوزه گردشگری با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد تومان است.
 
وی به طرح‌های حوزه راه و راه آهن اشاره و تصریح کرد: ۲ پروژه راه آهن با مبلغ ۳۸۰ میلیارد تومان که یکی ۲۰ کیلومتر از دو خطه بافق – ارژنگ و دیگری ۱۸ کیلومتر اصلاح خط است که ۲۰ کیلومتر آن در دهه فجر به بهره برداری می رسد.
 
وی عنوان کرد: ۲۲ پروژه بهسازی اصلاح مسیر در حوزه راهداری با اعتبار ۵۴۲ میلیارد تومان، ۶ پروژه در حوزه آب با اعتبار ۵۶۲ میلیارد تومان از دیگر طرح های قابل بهره برداری است.
 
وی به طرح تالار مرکزی یزد هم اشاره کرد و گفت: عملیات ساخت آن ۱۵ سال به طول انجامیده و تا قبل از آغاز دولت نیز روند اجرای پروژه بسیار کند بود که اگر این روند تداوم می یافت شاید ۱۵ سال دیگر نیز باید به طول می‌انجامید.
 
ابوالحسینی افزود این طرح با همت دولت سیزدهم با تزریق ۲۲۱ میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد که بهره برداری از این طرح سرانه فرهنگی استان را ۱۴ درصد افزایش می دهد.
 
وی  با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه بهداشت و درمان، گفت: در سفر رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، این بخش مورد توجه جدی قرار گرفت که به دنبال مصوبات این سفرها، یک بیمارستان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و ۷ بیمارستان در دست ساخت است.
 
وی افزود: بیمارستان مورد بهره برداری بیمارستان مهریز است که ۲۸۰ میلیارد تومان به نرخ امروز برای توسعه آن هزینه شده است.
 
ابوالحسینی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های این دولت، تکمیل زیرساختهای پروژه های انجام شده از جمله در حوزه زیرساخت های شرکت شهرک های صنعتی است، ادامه داد: در حوزه شرکت شهرک‌های صنعتی نیز ۱۱۸ میلیارد تومان برای تامین خدمات زیربنایی چهار شهرک صنعتی در سطح استان اختصاص یافت.
 
وی با اشاره به ۱۸ پروژه آبخیزداری اجرا شده در استان افزود: بعد از سیل سال گذشته، اتفاقات خوبی در حوزه آبخیزداری رخ داد و پروژه های متعددی در این زمینه اجرا شد.
 
معاون استاندار یزد همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۱۹ طرح عمرانی با اعتبار یکهزار و ۸۲۰ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد.
 
ابوالحسینی ادامه داد: از این طرح ها طرح سرمایه گذاری اوقاف در شاهدیه است که یک طرح نمایشگاهی دائمی در حوزه صنعت با محوریت صنعت نساجی است و برآورد هزینه آن هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.
 
وی مجتمع خدماتی رفاهی درمانی ویژه جانبازان در جاده تفت به یزد را نیز از دیگر طرح ها اعلام کرد که عملیات اجرایی آن در ایام دهه فجر آغاز خواهد شد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان یزد رتبه اول کاهش تصادفات در حوزه شهری و جاده ای را داشته است، از راهداری، پلیس راه، اورژانس، هلال احمر و تمامی دست اندرکاران این اتفاق مهم قدردانی کرد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی یزد اضافه کرد: در استان یزد ۲۵ نقطه حادثه خیز در حوزه شهری و ۱۴ نقطه حادثه خیز برون شهری وجود داشت که اداره راهداری به صورت جهادی در زمینه رفع این نقاط فعالیت خود را آغاز کرد و تا ۶ ماهه اول سال آینده، نقطه حادثه خیزی در استان نخواهیم داشت.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات