استاندار يزد:

استان يزد از ویژگی‌های منحصربه‌فردی در معماري و بافت تاريخي برخوردار است

استاندار يزد گفت: استان يزد از ویژگی‌های منحصربه‌فردی در حوزه معماري و بافت تاريخي برخوردار است و در اين استان هزارهكتار بافت تاريخي وجود دارد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد، روز چهارشنبه 13 آبان ماه هفتمين همايش معاونين هماهنگي امور عمرانی استانداری‌های كشور با حضور استاندار يزد، معاون عمران و توسعه امور شهری وزارت كشور، معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازی، معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري، مديركل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمراني وزارت كشور و معاونين هماهنگي امور عمرانی استانداری‌های كشور در هتل ارگ يزد برگزار شد.
استاندار يزد در اين همايش 2 روزه ضمن گراميداشت 13 آبان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني و ياد و خاطره حضرت امام خميني (ره) و شهداي دانش‌آموز اظهار داشت: طولانی‌ترین قنات جهان و بلندترين بادگير دنيا در استان يزد قرار دارد و خوشبختانه در دولت تدبير و اميد در ارتباط با حفظ و احياي بافت تاريخي در استان اقدامات بسيار خوبي انجام‌شده است كه لازم است از حمایت‌های وزارت كشور، وزارت راه و شهرسازی و سازمان ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري در اين راستا قدرداني کنيم.
‹‹سید محمد ميرمحمدي ›› ادامه داد: رويكرد دولت يازدهم حفظ بافت تاريخي با استقرار خدمات گردشگري است تا بتوانيم گردشگران را نيز جذب اين بافت کنيم.
وي بابیان اينكه بافت تاريخي گنجینه‌های بزرگي از دستاوردهاي تمدن ايران اسلامي است، افزود: بافت تاريخي هويت و ميراث ارزشمند فرهنگي ما است كه بايد در حفظ آن تمام توان خود را به کاربریم.
ميرمحمدي تصريح كرد: بايد امكاناتي را فراهم کنيم كه سامان بافت‌های تاريخي نيز حفظ شود و با تطبيق شرايط روز، تمام عناصري را كه در زندگي اجداد و نياكان ما وجود داشته است را احياء کنيم.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان گفت: در حال حاضر بسياري از مردم در بافت تاريخي يزد و خانه‌های قديمي اين استان زندگي می‌کنند و موجب سرزندگي و شادابي در اين بافت شده‌اند.
وي ادامه داد: بعضي از اين خانه‌های قديمي را نيز به موزه تبديل کرده‌ایم تا براي گردشگران خارجي و داخلي جذابیت‌های لازم را داشته باشد.
استاندار يزد افزود: نبايد بافت تاريخي خالي از سكونت شود و ادامه حيات و سرزندگي در اين بافت ضرورت دارد.
ميرمحمدي تصريح كرد: در دو سال گذشته ميزان استقبال گردشگران خارجي و داخلي براي بازديد از استان يزد بسيار افزایش‌یافته است و امروز هتل‌های سنتي استان در اكثر مقاطع زماني ميزبان اين گردشگران است.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان اظهار داشت: هريك از عناصر بافت تاريخي در استان يزد گوياي مزاياي زندگي در اين بافت است و امروز تمام شرايط براي زندگي همراه با رفاه و آسايش مردم در بافت تاريخي فراهم است.
استاندار يزد تأكيد كرد: با توجه به اينكه 700 هكتار از بافت تاريخي يزد به‌هم‌پیوسته است، حفظ و احياي اين بافت تاريخي با دشواری‌هایی همراه بوده است كه خوشبختانه استانداري يزد در اين مهم توانسته با همكاري اداره كل ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري استان و شهرداري يزد اقدامات بسيار شایسته‌ای را انجام دهد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات