راهبرد مشارکت استانداری یزد
طبق بند ۲ ماده ۹ تصویب‌نامه شورای عالی اداری با عنوان حقوق شهروندی در نظام اداری به شماره ۱۱۲۷۱۲۸ مورخ 28/12/1395 شهروندان حق دارند تا سیاست ها، فرآیندها، تصمیمات و اقدامات دستگاه های اجرایی را نقد نموده و نظر انتقادی خود را در چارچوب مقررات ابراز کنند.
این نهاد نیز تلاش نموده است تا ضمن بهره گیری از روشهای تخصصی در سنجش نظرات و آراء مردمی از طریق دستگاههای ذیصلاح( از جمله سنجش نظرات مردم استان در حوزه آب توسط جهاد دانشگاهی که نتایج آن در سال 1398 در پایگاه اطلاع رسانی استانداری یزد منتشر شد) از طریق طراحی بخش " ارتباط با ما" در تارنمای استانداری که شامل روش های متنوع و مختلف برای اخذ نظرات مردمی و ارتباط مستقیم با مدیران بخش های مختلف می باشد نسبت به دریافت پیشنهادات و نظرات مردمی در رابطه با بهبود ارایه خدمات سازمانی اقدام نموده است.
در همین راستا و برای بهره گیری سازمان یافته از نظرات مردمی و جامعه های هدف در موضوعات مشخص، بخش نظرسنجی بر روی صفحه اصلی تارنما ایجاد گردیده تا بخشهای مختلف استانداری بتوانند از نظرات مختلف در حوزه های مشخص کاری بهره مند شوند.
هر یک از خدمات ارائه شده در بخش "شناسنامه خدمات" نیز دارای نظرسنجی ویژه خود می باشد تا در صورت لزوم، نسبت به جمع آوری نظرات مردمی در مورد نوع خدمت رسانی صورت گرفته و لحاظ نمودن کارشناسی آن در اصلاحات بعدی هر خدمت مورد بهره برداری قرار گیرد.
ایجاد سکوی ارتباط دیجیتال با مردم از طریق بخش " تالار گفتگو" از روش های دیگری است که شهروندان عزیز می توانند از آن برای ارائه نظرات و انتقادات خود به نهاد استانداری یزد اقدام کنند.
همچنین با توجه به رویکرد استاندار یزد، در فراهم نمودن شرایط ارتباط مستقیم و بی واسطه با مردم، علاقه مندان می توانند از طریق پیج اینستا به آدرس ذیل  talebi.m.a بدون هیچ واسطه ای نسبت به اعلام و انتقال نظرات و انتقادات خود به استاندار اقدام نمایند.
از اینکه با ارسال نظرات و پیشنهادهای خود، استانداری یزد را در بهبود ارائه خدمات یاری می‌نمایید، سپاسگزارم.

 
Responsive Image