معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار یزد تاکید کرد؛

کم نظیر بودن ظرفیتها و توانمندیهای استان یزد

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار یزد ضمن کم نظیر دانستن ظرفیتها و توانمندیهای استان یزد گفت: درست است که یزد یک استان است اما به لحاظ منابع طبیعی و انسانی در حد و اندازه یک کشور عرض اندام می کند .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، همایش اتحادیه صادر کنندگان استان یزد ، شنبه شب 25بهمن ماه در سالن کنفرانس تالار یزد با حضور معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار، سفیر پاکستان در ایران، مدیران و صاحبان صنایع و اعضاء اتحادیه صادر کنندگان استان برگزار شد.
در این همایش معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار یزد اظهار داشت: استان یزد به لحاظ منابع انسانی و وجود شخصیتهای مذهبی، ملی و سیاسی زبانزد است و به لحاظ منابع طبیعی نیز با وجود 50 نوع ماده معدنی دومین استان معدن خیز کشور هستیم .
محمد رضا بابایی ادامه داد: با توجه به اینکه مردم یزد به سخت کوشی و تلاش شهره هستند بیش از 850 نوع محصولات معدنی در یزد تولید می شود و در محصولات صنعتی نیز اولین تولید کننده کاشی کشور هستیم .
وی عنوان کرد: علی رغم چالشهای زیادی که در حوزه آب و بارندگی داشته ایم در بخش کشاورزی نیز تامین کننده نیازهای کشور هستیم .
بابایی ادامه : با تولید 60 هزار تن پسته در طول سال دومین تولید کننده پسته در کشور ، با تولید 90 هزار تن انار در طول سال چهارمین تولید کننده انار درکشور و با تولید 350 هزار تن محصولات گلخانه ای در طول سال سومین استان کشور در این حوزه هستیم .
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار یزد با اظهار امیدواری به گسترش روابط دو کشور پاکستان و جمهوری اسلامی ایران گفت: در 9 ماهه اول سال جاری مبلغ 36 میلیون دلار صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی به پاکستان داشته ایم ولی ظرفیت صادرات استان یزد به پاکستان بسیار بیشتر از این است.
بابایی اظهار داشت: بخش قابل توجه ای از تاجران خوشنام در کشورهای هند و پاکستان یزدیها هستند که در سالهای دور به علت مشکلات کم آبی استان به این کشورها مهاجرت نموده اند و امیدواریم با تعامل خوبی که بین مسئولین ایران و پاکستان وجود دارد و بستر های لازم فراهم و از این ظرفیتها و توانمندیهای ارزشمند به خوبی استفاده شود.


اقدام در جهت تسهیل صادرات به پاکستان


در ادامۀ همایش اتحادیه صادر کنندگان استان یزد در سفیر پاکستان در ایران گفت: پاکستان سومین شریک تجاری استان یزد است و از این استان به پاکستان مبلغ 50 میلیون دلار صادرات صورت گرفته است.
جادمانی هدف از سفر خود به استان یزد با هیات همراهش را سفر کاری و تجاری دانست و افزود: در این سفر زمینه های همکار بیشتر با تاجران و صاحبان صنایع استان مورد بررسی قرار می گیرد و امیدواریم سهم بیشتری از واردات پاکستان به استان یزد اختصاص یابد.
جادمانی اظهارداشت: با توجه به اینکه دکتر روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران بر صادرات غیر نفتی تاکید دارند استان یزد می تواند نقشی کلیدی در این زمینه ایفا کند و ما نیز هر گونه اقدام برای تسهیل صادرات به پاکستان از طریق استان یزد را انجام خواهیم داد.
در ادامه این همایش محمود امانت رئیس اتحادیه صادر کنندگان استان یزد و تعدادی از صاحبان صنایع استان به بیان دیدگاههای خود در راستای تعامل بهتر با کشور پاکستان در حوزه صادرات پرداختند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
شما نقش لازم برای دسترسی به این پرتلت را ندارید