معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

قصّه یکی از ابزارهای تمدّن‌ساز و فرهنگ‌ساز است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در نوزدهمین جشنوارۀ بین‌المللی قصّه‌گویی با اشاره به اینکه قصّه و قصّه‌گویی ظرفیت بسیار خوبی برای انتقال فرهنگ‌‌ها و ارزش‌هاست، گفت: قصّه یکی از ابزارهای تمدن‌ساز و فرهنگ‌ساز است.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، روز سه‌شنبه یازدهم آبان ماه آیین اختتامیۀ مرحلۀ استانی نوزدهمین جشنوارۀ بین‌المللی قصه‌گویی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مديركل دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری، مشاور استاندار در امور فرهنگی و ارتباطات، مشاور اطلاع‌رسانی و روابط عمومی استاندار، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از مسئولان و مدیران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای استان در حوز‌های مختلف از جمله فرهنگ و هنر بیان کرد: نماد این ظرفیت‌ها در قصه‌پردازان بزرگی مانند «مهدی آذریزدی» جلوه‌گر شده است و باید ضمن قدردانستن این ظرفیت‌ها بتوانیم آذریزدی‌های دیگری را نیز به جامعه تحویل دهیم.
«محمدعلی طالبی» ادامه داد: قصه یکی از ابزارهای تمدن‌ساز و فرهنگ‌ساز است و یک بُعد بسیار خوب آن انتقال فرهنگ‌ها و ارزش‌های انسانی مشترکی است که در جهان وجود دارد.
وی افزود: ما می‌توانیم از راه قصه و قصه‌گویی در دنیای پرآشوب و درگیر جنگ و جدال امروز این ارزش‌های انسانی مشترک را به جهانیان منتقل و بر روی آنها پافشاری کنیم.
طالبی خاطرنشان کرد: در گذشته کم‌کاری‌هایی انجام شده است، در موضوع جامعه‌پذیری در کشور با مشکلاتی روبه‌رو بوده‌ایم و اگر در گذشته این را به کودکان مان آموزش داده و آنها را با نقش‌هایی که باید در آینده در جامعه بر عهده بگیرند، آشنا کرده بودیم، بخش زیادی از مشکلاتی که امروز در حوزۀ فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی داریم را نداشتیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از امروز باید تلاش کنیم برای جامعه و کودکان‌مان آینده‌ای خوب را بسازیم و ارزش‌های والای فرهنگی خودمان را از طریق ابزارهای گوناگون که یکی از آنها قصه است به دنیا انتقال دهیم.
وی ادامه داد: متأسفانه مردم دنیا آن‌چنان که باید با ارزش‌های والای فرهنگی و انسانی جامعه ایران آشنا نیستند و کسانی هم بودند که تلاش می‌کردند برای جهانیان تصویر غیرواقعی از ایران بسازند و شاید بعضی از رفتارهای برخی از ما نیز به تصویرسازی آنها کمک کرده است.
طالبی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با ابزار فرهنگ، هنر و قصه و قصه‌گویی فرهنگ ایران را به مردم دنیا بيشتر و بهتر از گذشته معرفی کنیم و رسالت خود را به ایران، گذشتگان پرافتخارمان و آيندگان انجام دهیم.


جایگاه والای قصّه و قصّه‌گویی برای همۀ ملّت‌ها


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در اين آئین اختتامیه گفت: قصه و قصه‌گویی در طول تاریخ برای همۀ ملّت‌ها از جایگاه والایی برخوردار بوده است.
«عباسعلی دانافر» ادامه داد: قصه در انتقال مفاهیم تربیتی و ارزش‌ها از بهترین ابزارهاست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز بر موضوع قصه و قصه‌گویی و ترویج آن تأکید فرآوانی دارد.
گفتنی است قصه‌گویی توسط «نعیمه جدّی» از قصه‌گوهای برتر بخش پدربرگ‌ها و مادربزرگ‌ها باعنوان «نخودی» از برنامه‌هایی بود که در آیین اختتامیه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
شما نقش لازم برای دسترسی به این پرتلت را ندارید