معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

فعالیّت‌های حوزۀ زنان و خانواده با استناد به سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری دنبال شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در کارگروه زنان و خانوادۀ استان گفت: خوشبختانه سیاست‌های کلی خانواده که شهریور امسال از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، راهبردها برای فعالیت در حوزۀ زنان و خانواده را مشخص کرده است.

به‌گزارش اداره‌کل حوزۀ استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، روز سه‌شنبه 13 مهرماه کارگروه زنان و خانوادۀ استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان دستگاه‌ها در امور زنان و خانواده در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این جلسه سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری را مبنای فعالیت‌های استان در حوزۀ بانوان و خانواده دانست و بیان کرد: باید همۀ فعالیت‌های حوزۀ زنان و خانواده را با استناد به سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری دنبال کنیم.
«محمدعلی طالبی» مسئولیت کارگروه زنان و خانوادۀ استان را ارائۀ راهکارهای اجرایی برای تحقق سیاست‌های کلی خانواده عنوان کرد و خواستار شد از نظرات همۀ دستگاه‌های متولی و صاحب‌نظران حوزۀ زنان و خانواده برای برنامه‌ریزی در این حوزه استفاده شود.
طالبی افزود: سیاست‌های کلی خانواده و بحث کودک جزو فعالیت‌های مهم کارگروه زنان و خانوادۀ استان است و انتظار داریم تعامل بین بخشی و برش استانی به‌ویژه در بحث حقوق کودک به جدّیت دنبال شود.


خانواده کانون رشد و تعالی انسان


مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری نیزدر این جلسه گفت: مقام معظم رهبری خانواده را واحد بنیادی و سنگ‌بنای جامعۀ اسلامی دانسته‌اند که می‌تواند کانون رشد و تعالی انسان و پشتوانۀ سلامت، بالندگی، اقتدار و اعتلای معنوی کشور و نظام باشد.
«رقیه کرمانیان» افزود: سیاست‌های کلی خانواده که اواسط شهریورماه امسال از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده به‌گونه‌ای جامع است که می‌تواند سند و نقشۀ راه برای همۀ فعالیت‌های حوزۀ زنان و خانواده باشد.
وی به کارکرد خانواده در سه سطح خُرد، میانه و کلان اشاره کرد و به ترتیب، تربیت فرزند، سبک زندگی و رفتارهای پیشگیرانه، ارتقای هویت ملی و صیانت از ارزش‌های خانواده را در شرح این سه کارکرد بیان کرد.
کرمانیان در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: بتوان با توان‌افزایی اعضای کارگروه زنان و خانوادۀ استان این سیاست‌ها را به بهترین نحو اجرایی نمود.
گفتنی است در این جلسه اعضای کارگروه زنان و خانوادۀ استان به بیان راهکارهای اجرایی برای تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزۀ خانواده پرداختند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
شما نقش لازم برای دسترسی به این پرتلت را ندارید