معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد:

حفظ كرامت و آزادي هاي انساني مورد تاكيد قانون اساسي و اسلام است

معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: يكي از فلسفه هاي طرح همزمان حفظ حريم امنيت عمومي و صيانت از حقوق شهروندي اين است كه بايد موازنه اي بين اين دو در جامعه برقرار باشد و اين دو موضوع با رعايت حفظ موازنه جايگاه و ظرفيتشان مورد توجه قرار گيرند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، " محمد علي طالبي " روز سه شنبه 23 ديماه در دومين جلسه ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي استان كه به منظور پيگيري مصوبات اولين جلسه ستاد صيانت استان ، ارائه گزارش اقدامات انجام شده در ستاد صيانت شهرستانها توسط فرمانداران و تجليل از مسئولين دستگاه هاي برتر ستاد صيانت استان در سالن شهيد موحدين استانداري يزد برگزار شد، گفت: يك نوع برخورد و رويكرد تبليغاتي نسبت به موضوع صيانت از حريم عمومي و حقوق شهروندي در حال اتفاق است كه مناسب براي اين دو موضوع ارزشمند نيست ، بنابراين تمام دستگاه ها ي اجرايي بايد اين موضوع را رعايت نمايند و با موضوع صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي برخوردي تبليغاتي نداشته باشند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد افزود: بحث صيانت از حقوق شهروندي و حفظ حريم امنيت عمومي فراتر از مفهومي كه دارد به عنوان يك راهبرد ارزشمند در نظام مقدس جمهوري اسلامي دنبال مي شود و جزء سياست ها و برنامه هاي دولت تدبير و اميد است.
وي ادامه داد: اهميت اين موضوع به نيازي است كه جامعه ما به حفظ حريم امنيت عمومي دارد چون كه حفظ حريم امنيت عمومي در حقيقت قوام دهنده جامعه است و همچنين حريمي است كه رعايت آن توسط همه افراد جامعه چه مردم و چه مسئولين و نهادهاي مختلف عمومي واجب است كه با رعايت آن مي توانيم شاهد حفظ امنيت در همه ي عرصه ها باشيم .
طالبي تصريح كرد: رعايت هنجارهاي اعتقادي ، ديني و عرفي جامعه به بحث حريم امنيت عمومي برمي گردد و اگر ما بحث حجاب و عفاف را در اين موضوع داريم به اين علت است كه عفاف و حجاب نوعي باز گو كننده حريم امنيت عمومي است كه رعايت آن مي تواند در حفظ اين حريم كمك نمايد.
وي خاطر نشان كرد: جايگاه و اهميت بحث صيانت از حقوق شهروندي برگرفته از آموزه هاي ديني ما است كه در همه جا تاكيد بر حفظ كرامت انساني شده است و متاثر از همين موضوع و اهداف و آرمانهايي است كه انقلاب اسلامي داشته و بحث حفظ كرامت و آزادي هاي انساني در قانون اساسي به نوعي مورد تاييد قرار گرفته است.
اين مقام مسئول اظهار داشت: در بحث امنيت و جايگاه صيانت از حقوق شهروندي و حفظ حريم امنيت عمومي آن چيزي كه مهم تلقي مي شود آگاه بودن و آگاه ساختن مردم نسبت به حقوق شهروندي است و رعايت حقوق شهروندي يك الزام براي همه ي دستگاه هاي اجرايي خصوصا نهاد حاكميت است .
وي افزود: رعايت حقوق شهروندي هم يك تعهد اعتقادي و ديني است و هم يك الزام قانوني براي همه ما ، بنابراين لازم است در اين عرصه كارهاي كليشه اي را كنار بگذاريم و بدون آنكه به ابعاد تبليغاتي و رسانه اي موضوع توجه كنيم به صورت جدي حفظ حريم امنيت عمومي و حفظ حقوق شهروندي را در دستور كار خود قرار دهيم و حركت هاي موثردر اين زمينه انجام گيرد كه اثرات آن را در جامعه لمس نماييم .
طالبي ادامه داد: حفظ حريم امنيت عمومي و حفظ حقوق شهروندي از جمله كارهايي هست كه دقيقا اثر و بازخورد آن بلافاصله مي تواند در جامعه ديد، بنابراين اگر تصميم بر آن است كه در جامعه مباحث عفاف و حجاب را دنبال كنيم بايد بازخورد آن را نيز در جامعه ببينيم و اگر نتوانيم شاهد بازخورد آن در جامعه باشيم ناشي از اين است كه تصميم ما درست و كارشناسانه نبوده است و همچنين اگرموضوع حفظ حقوق شهروندي را مورد بحث قرار دهيم بايد اثرات آن را نيز در جامعه ببينيم .
وي افزود: يكي از فلسفه هاي همراه بودن اين دو موضوع يعني حفظ حريم امنيت عمومي و صيانت از حقوق شهروندي شايد اين است كه بايد يك موازنه اي بين آنها برقرار باشد و اين دو موضوع بارعايت حفظ موازنه جايگاه و ظرفيتشان بايد مورد توجه قرار گيرد.
طالبي ادامه داد: موازنه بين اين دو موضوع بايد در فعاليت هاي كميته هاي صيانت در شهرستانها و ستادهاي صيانت در دستگاه هاي اجرايي رعايت شود.
وي در خصوص برنامه هاي كه لازم هست در ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي اجرا شود گفت: برگزاري يك دوره كارگاه آموزشي در رابطه با عفاف و حجاب و حقوق شهروندي براي دبيران و كارشناسان ستاد صيانت دستگاه هاي اجراي و فرمانداري ها مورد نياز است كه بايد دنبال شود.
معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: تشكيل كميته ترويج و آموزش ستاد صيانت استان با محوريت دفتر آموزش و پژوهش استانداري از جمله اقداماتي است كه بايد در ستاد امنيت عمومي و حقوق شهروندي به آن توجه شود.
وي ادامه داد : در جلسات شوراي اداري استان و شهرستان ها بايد قسمتي از وقت جلسه را به موضوع ستاد صيانت و آشنايي مديران شهرستان ها و استان با دستور العمل ها و برنامه هاي ستاد تعلق گيرد.
طالبي تصريح كرد: يك كميته تخصصي عفاف و حجاب با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي تشكيل شود و نتايج آن به جلسات عمومي خود ستاد اعلام گردد و همچنين تبليغات محيطي اثر بخش در حوزه عفاف و حجاب و حقوق شهروندي مورد نياز است كه بايد كميته هاي مطرح شده آن را دنبال نمايند.
معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استانداريزد در پايان گفت: فرمانداران شهرستانها بايد در حوزه شهرستاني خود همايش ، نشست و جلسات آموزشي اخلاق در حوزه صيانت از حقوق شهروندي را براي مديران و كارشناسان ستاد صيانت شهرستان تحت مديريت خود داشته باشند.
در اين جلسه " مجيد جواديان زاده " مدير كل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استاندار يزد با ارائه مصوبات جلسه اول ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي استان از فرمانداران شهرستانهاي استان خواست تا در خصوص مصوبات ارائه شده گزارشي از عملكرد خود ارائه نمايند.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
شما نقش لازم برای دسترسی به این پرتلت را ندارید