معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تأکید کرد:

ایجاد شبکه های تخصصی سازمانهای مردم نهاد نیاز اصلی جامعه امروز

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت : ایجاد شبکه های تخصصی فعالیتهای سازمانهای مردم نهاد از نیازهای اصلی و ضروری امروز جامعه ما است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،" دومین نشست منطقه ای و کارگاههای آموزشی همکاریهای تخصصی و شبکه ای سازمانهای مردم نهاد و دستگاههای اجرایی مرتبط با امور زنان و خانواده" صبح سه شنبه 12 اسفند ماه با حضور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ، معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری و بیش از یکصد سازمان مردم نهاد فعال در امور مرتبط با زنان و خانواده از استانهای اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد در سالن آمفی تئاتر مجموعه رفاهی فرهنگیان یزد برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این نشست اظهار داشت : ما می توانیم با بحث شبکه سازی سازمانهای مردم نهاد، هم افزایی خوبی در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایجاد کنیم و با این هم افزایی دامنه تأثیر فعالیت سازمانهای مردم نهاد را به ویژه در حوزه زنان و خانواده افزایش دهیم.
محمدعلی طالبی عنوان کرد : موضوع این نشست موضوع مهم و اساسی کل جامعه است و آن تخصصی کردن فعالیت سازمانهای مردم نهاد با تأکید بر مشارکت مردم است که به نوعی حلقه گمشده بسیاری از تشکلهای جامعه مدنی می باشد.
وی ادامه داد : حضور و نقش آفرینی زنان در پیروزی انقلاب و پس از انقلاب بسیار مؤثر و کارگشا بوده اما سهم زنان از مدیریت جامعه در حوزه های مختلف متناسب با سهم مشارکت آنها در تحولات مربوط به نظام و جامعه نبوده است.
طالبی افزود : اگر امروز به دنبال نقش آفرینی بیشتر زنان و فعلیت بخشیدن به سرمایه های اجتماعی بانوان در امور مختلف هستیم بهترین و مؤثرترین راه، استفاده از اهرمهای مشارکت زنان است و این هم افزایی و مشارکت در سازمانهای مردم نهاد جلوه گر می شود.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت : متأسفانه در دولت در گذشته تشکلهای مردم نهاد را به جای اینکه یک فرصت برای مشارکت مردم ببیند یک تهدید تلقی می کرده است و به این علت اقدام و بسترسازی مناسبی برای توسعه وترویج شبکه سازی در این تشکلها صورت نگرفته است زیرا شبکه سازی بویژه شبکه سازی تخصصی می تواند تشکلهای مردم نهاد و فعالیتهای آنها را قویتر نماید.
طالبی به دستاوردهای نشست امروز اشاره و عنوان کرد : این نشست ها با هم افزایی که ایجاد می کند به بسیاری از سازمانهای غیردولتی برای چشم انداز و رسیدن به اهداف و آرمانهایشان برای رسیدن به یک جامعه مدنی پویا کمک می نماید.


تأکید بر ارتباط مؤثر بین جامعه مدنی و دولت


مدیرکل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری یزد در این نشست بر ارتباط بیشتر و مؤثرتر جامعه مدنی و دولت تأکید کرد و گفت : یک جامعه توسعه یافته مردمانی آگاه می خواهد و مردمانی آگاه به دنبال جامعه توسعه یافته هستند.
"فخرالسادات خامسی" اظهار داشت : این نشست ها می تواند فرصت مناسبی برای بسترسازی و فراهم ساختن این آگاه سازی و توسعه یافتگی دو جانبه علاوه بر شناسایی ظرفیت های موجود ایجاد سازد.
وی اظهار امیدواری کرد : بسیاری از بحرانها و آسیبهای اجتماعی با حرکتها و مشارکتهای مردمی رفع شود که این نیازمند واگذاری امور توسعه ای به سازمانهای مردم نهاد می باشد .


لزوم آموزش مستمر در تشکلهای مردم نهاد


در ابتدای این نشست مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد بر لزوم ارائه آموزش به تشکلهای مردم نهاد تأکید کرد و گفت : هر اقدام اجتماعی و فرهنگی وقتی عمق پیدا می کند که با آموزش مؤثر و مستمر همراه باشد.
"مجید جوادیان زاده" اظهار داشت : تشکلهای مردم نهاد وقتی می توانند مأموریتهای خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند که به صورت شبکه های تخصصی فعالیت نمایند و در عمل ساختار شبکه ای داشته باشند و این ساختار می تواند به افزایش سرمایه های اجتماعی جامعه کمک شایسته ای نماید.
گفتنی است این نشست در سه روز با کارگاههای مختلف آموزشی با موضوعات " تعریف و کارکرد شبکه "، "سرمایه اجتماعی و شبکه ها" ، "انواع شبکه" و "سناریوهای شکل گیری شبکه و پایداری شبکه ها" در مجموعه رفاهی فرهنگیان یزد در حال برگزاری است.

Jalnmsskarbnv 01.jpg Jalnmsskarbnv 02.jpg Jalnmsskarbnv 03.jpg

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
شما نقش لازم برای دسترسی به این پرتلت را ندارید