فرماندار گفت:

سیفی در پیام خود آورده است: در تاريخ پرافتخار انقلاب اسلامي، روزهاي حماسي خاطره‌ انگيز و به ياد‌ماندني زيادي وجود دارند كه هركدام دليلي روشن و محكم بر عزت و اقتدار و در عين حال مظلوميت ملت رشيد و شهيد‌پرور ايران اسلامي است. بي‌ترديد يكي از اين روزهاي ماندگار كه هيچ‌گاه از ذهن و دل ملت ما فراموش نخواهد شد، روز بازگشت سرافراز آزادگان عزیز  به ميهن اسلامي است.

فرماندار افزود: آزادگان در طول جنگ تحميلي عراق عليه ايران، پيام آوران انقلاب بودند و غريبانه و مظلومانه در ميان کينه توزي دشمنان و تلخ کامي دوران اسارت، صداي آزادي و استقلال وطن را سر دادند و در راه استقرار و تداوم نظام جمهوري اسلامي ايران  که به دست پرتوان رهبر کبیرشان حضرت امام خمینی (ره) ایجاد شده بود تا پاي جان ايستادند.

عزیز الله سیفی در پایان آورده است با اخلاص‏ترين و ارزشمندترين فرزندان يك ملت، كسانى هستند كه در مواقع سختى، ايثار کرده و از آبروى كشور، استقلال و هويت ملى خويش دفاع مى‏كنند آزادگان سرافراز، اينها در ايران اسلامى، همان جوانان فداكارى هستند كه با ايستادگى در مقابل دشمن، براى ملت خود افتخار و سربلندى به ارمغان آوردند و هر كشور و ملتى كه چنين جوانانى داشته باشد، كشور و ملتى سرافراز خواهد بود؛ زيرا هيچ قدرت جهانى نمى‏تواند به او زور بگويد و يا سرنوشت او را به دست گيرد.

لازم به ذکر است استان يزد داراي 770 آزاده در طول هشت سال دفاع مقدس می باشد.