‌مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌ره با فرماندار اردکان دیدار و گفت‌وگو کرد.
'بهروز شهابی‌زاد' در این نشست با بیان این‌که ۱۸۰۰ نفر در قالب کم‌تر از هزار خانوار در اردکان تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند؛ اظهار داشت: حتی این تعداد از خانواده‌های نیازمند حمایت نیز نباید در شهرستانی در تراز اردکان وجود داشته باشند.
وی استفاده از تجربه تقویت مشاغل خانگی را ضروری دانست و گفت: سرپرستان زن تحت حمایت که ۷۵ درصد از مددجویان را تشکیل می‌دهند باید ازطریق اشتغال‌زایی مورد حمایت قرار گیرند.
شهابی‌زاد اظهار داشت: درصورت رفع خلأهای قانونی برای تأمین منابع مالی نهادهای حمایتی می‌توان از کمک‌های دائمی ازسوی صنعت برای این نهادها بهره گرفت.
وی تصریح کرد: باید افزایش روحیه اعتماد به‌نفس و کاهش نگرانی از آینده در مددجویان دنبال شود و اقدامات حمایتی در ابعاد اجتماعی و فرهنگی نیز ازسوی اداره کل کمیته امداد امام خمینی‌ره استان دنبال شود.
فرماندار اردکان با اشاره به موضوع کرونا و مشکلات اقتصادی‌ای که برای مردم به‌وجود آورده؛ اظهار داشت: رزمایش مواسات و هم‌دلی با مشارکت مردم و نقش‌آفرینی نهادهای حمایتی و... یکی از زیباترین جلوه‌های نوع‌دوستی در شهرستان اردکان بود.
وی گفت: باید با جذب اعتبارات و حمایت از مددجویان به مرحله‌ای برسیم که نیازمندی در شهرستان وجود نداشته باشد.
 
شجاعان مدیرکل کمیته امداد نیز گفت: علیرغم تعطیلی بازار و اصناف، میزان کمک مردم و خیرین به کمیته امداد در این شرایط کرونا پنج برابر شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌‌ره استان یزد گفت: با در اختیار گذاشتن منابع اشتغال‌زایی به شکل قرض‌الحسنه امیدواریم در سال جاری بتوانیم حجم زیادی از مددجویان تحت حمایت را وارد حوزه اشتغال و فعالیت کنیم تا با کسب درآمد و به‌تدریج از تحت حمایت امداد خارج شوند.
وی اظهار داشت: وام‌های اشتغال‌زایی قرض‌الحسنه تا سقف ۵۰ میلیون تومان به افراد واجدالشرایط پرداخت می‌شود.