پیگیری مشکل سهامداران اردکانی

شهابی‌زاد فرماندار اردکان در گفت‌وگوی سایت خبری یزدآوا در خصوص مشکل سهام‌داران شرکت خودرو کویر اردکان گفت: سهام زیادی از این شرکت به‌صورت خرد و کلان دست مردم است که تصمیم‌گیری در هیئت‌مدیره یا مجمع این شرکت را با مشکل مواجه کرده است، و هر تصمیمی به‌صورت عمده بخواهد صورت گیرد با وجود موافق و مخالفان زیاد به نتیجه نمی‌رسد.

 

بهروز شهابی‌زاد گفت: شركت صنایع خودرو كویر در سال ۸۲ به‌منظور تولید خودروهای سنگین تجاری افتتاح شد و تا اوایل سال ۸۸ به کار خود ادامه داد اما به دلیل پاره‌ای از مشکلات مدیریتی فعالیت آن متوقف شد.

 

وی ادامه داد: در بهمن سال ۹۰، این شرکت دوباره سرمایه‌گذاری جدید انجام دادند و کادر مدیریت جدید مجدد احیا شد و ۸۰ نفر نیرو را به کار گرفتند و اما باز فعالیت این شرکت در مجموع دو سال بیشتر طول نکشید به تولید هم نرسید و در سال ۹۲ تعطیل شد.

 

فرماندار اردکان تصریح کرد: سهام زیادی از این شرکت به صورت خرد و کلان دست مردم است که تصمیم‌گیری در هیئت‌مدیره یا مجمع این شرکت را با مشکل مواجه کرده است، و هر تصمیمی به‌صورت عمده بخواهد صورت گیرد با وجود موافق و مخالفان زیاد به نتیجه نمی‌رسد.

 

شهابی‌زاد افزود: با وجود پیشنهاداتی که برای حمایت از این شرکت و سهام‌داران آن شده است اما متأسفانه هنوز سهام‌داران این شرکت اراده جدی از خود نشان نداده‌اند.

 

طبق آمار موجود بیش از ۳۰ هزار نفر در اردکان به میزان مختلف سهام‌دار شرکت خودرو کویر هستند و در یزد، تهران ، اصفهان و .... نیز سهام‌دارانی وجود دارند.