با ریاست فرماندار اردکان

کارگروه آرد و نان شهرستان اردکان برگزار شد.

 

کارگروه آرد و نان شهرستان اردکان به ریاست فرماندار اردکان و با حضور مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان و دادستان اردکان و سایر اعضا در محل سالن شهید حنیف فرمانداری اردکان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، فرماندار اردکان با بیان اینکه از مجتمع‌های نان در شهرستان حمایت می‌کنیم، گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی نانوایی‌ها را به سمت مجتمع شدن سوق دهیم تا صرفه اقتصادی و همچنین نظارت بهتری صورت می‌گیرد.

حسین سبزواری در شورای آرد و نان شهرستان اظهار کرد: علیرغم زحماتی که نانوایان در تامین نان مردم متقبل می‌شوند اما از وضعیت برخی از نانوایی‌ها رضایت نداریم،متاسفانه عدم کیفیت مناسب، شلوغی صف‌ها، تعطیلی مکرر، عدم رعایت ساعت پخت و بهداشت از جمله دلایل نارضایتی شهروندان به شمار می‌رود.

وی با گلایه‌مندی از وضعیت برخی از نانوایی‌های شهرستان در ارائه خدمات لازم و مناسب به شهروندان تصریح کرد: با نانوایان متخلف تعارف نداریم و اگر گزارشی واصل شد از طریق مراجع ذیصلاح پیگری و برخورد خواهد شد.

در ادامه دادستان اردکان گفت: با توجه به پرداخت یارانه قابل توجه دولتی در حوزه آرد و نان، وقوع تخلف توسط هیچکدام از عوامل قابل پذیرش نبوده و مطابق مقررات با جدیت برخورد قضایی خواهد شد. مطابق ضوابط مدیران و مسئولین موظف هستند در صورت اطلاع از وقوع تخلف در حوزه فعالیت خود گزارش موضوع را درکوه‌تاترین زمان ممکن به مراجع قضایی اعلام فرمایند. اخیرا با پیگیری این مرجع گزارشی با موضوع وقوع تخلفاتی در حوزه آرد و نان شهرستان به دادستانی اعلام که حسب مقرات اقدام و برخورد قانونی انجام و نتیجه اطلاع رسانی خواهد گردید.
در پایان موسوی مدیرکل غله استان بیان داشت: باید از مجتمع‌های نان در شهرستان بهره بیشتری ببریم.
صنایعی که نیاز به نان انبوه برای کارکنان خود دارند مکلف هستند خود، نان مورد نیاز را با احداث نانوایی تامین کنند. که خوشبختانه در اردکان مجتمع نان وجود دارد و صنایعی که خود توان راه‌اندازی نانوایی را ندارند می‌توانند از این مجتمع‌ها نان تهیه کنند.

در بخش خرانق مشکلاتی نیز وجود داشت که در این نشست تصمیم گیری شد و روستائیانی که نانوایی ندارند و آرد خام دریافت می‌کردند در سامانه آرد کشور ثبت نام شوند تا آرد بصورت کامل و ماهیانه و بدون مشکل در اختیارشان قرار گیرد.