با حضور رئیس گروه بازرسی دفتر بازرسی استانداری برگزار شد

کارگاه آموزشی-توجیهی ارزشیابی رؤسای ادارات شهرستان اردکان با تدریس 'محمدحسین رضائیان صباغ' رئیس گروه بازرسی و امور حقوقی دفتر بازرسی استانداری یزد در فرمانداری اردکان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان در این کارگاه آموزشی که با حضور رؤسای ادارات و به‌منظور 'توجیه و تبیین فرایند تکمیل فرم‌های ارزشیابی عملکرد' توسط آن‌ها صورت گرفت؛ 'رضائیان صباغ' کارشناس بازرسی استانداری یزد، به بیان روند تکمیل فرم‌های ارزشیابی پرداخت.

 

وی هدف از این کارگاه‌های آموزشی را 'تسهیل فرآیند ارزشیابی رؤسای ادارات'، 'هدفمندنمودن فعالیت‌ها و اقدامات رؤسای ادارات در طول سال' و 'کمک به تحقق چشم‌اندازهای ادارات کل' عنوان کرد.

 

رئیس گروه بازرسی استانداری یزد، 'ارزشیابی عملکرد' را یکی از زیرنظام‌های مدیریت عملکرد خواند که به‌منظور سنجش و ارزش‌گذاری سالانه عملکرد افراد با استفاده از روش‌ها و ابزارهای لازم با نگاه به گذشته و قضاوت در مورد میزان تحقق برنامه‌های موردتوافق بین ارزشیابی شونده و مقام مسئول (فرماندار هر شهرستان) انجام می‌شود.

 

وی گفت: فرماندار هر شهرستان در طول سال بر انجام امور و پی‌گیری برنامه‌های شاخص و عملیاتی ادارات که با تکمیل فرم‌های ارزشیابی مشخص‌شده‌اند، نظارت دارد و در پایان سال نیز به عملکردها و برنامه‌های شاخص و عملیاتی ادارات نمره ارزشیابی می‌دهد و این نمرات را برای بازرسی استانداری ارسال می‌نماید و سپس ارزشیابی انجام‌شده در اختیار واحد بازرسی هر اداره قرار می‌گیرد.

 

گفتنی است این کارگاه آموزشی در شهرستان‌های تفت، میبد، یزد، مهریز، ابرکوه، اشکذر و اردکان برگزار شده است.

 

شرکت‌کنندگان در این کارگاه یک‌روزه با نقش‌های مدیریتی بر اساس مدل‌های علمی و روش‌های هدفمند نمودن فعالیت‌های خود در راستای تحقق چشم‌انداز سازمان و شهرستان آشنا شدند.