فرماندار و رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان اردکان در پیامی، «پدافند غیرعامل» را عاملی مهم در ارتقای پایداری ملی و تسهیل‌کنندگی مدیریت بحران برشمرد و تأکید کرد: با توجه به تهدیدات نوین و پیچیده دشمن، مدیران باید راهکارها و امکانات جدیدی را برای رویارویی با این تهدیدات در نظر بگیرند.

متن این پیام بدین شرح است:

 

به نام خدا

پدافند غیرعامل یکی از ساده‌ترین راه‌های دفاع دولت و کشور در مقابل دشمنان و عامل مهمی در حفظ و گسترش امنیت ملی است.

 

خوش‌بختانه سازمان پدافند غیرعامل کشور با نگاهی ژرف و با بهره‌گیری از دانش روز، بنیه دفاعی کشور را در بالاترین سطح حفظ نموده و در مسیر آگاهی‌بخشی گام برداشته‌ تا این رسالت مهم را پاس بدارند.

 

هفته پدافند غیرعامل فرصت مغتنمی است تا کلیه مسئولان و مدیران این وظیفه ملی را که در منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز بر آن تأکید گردیده است و بی‌تردید کاهش آسیب‌پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل‌کنندگی مدیریت بحران در شرایط خاص را به دنبال خواهد داشت سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

 

شهرستان اردکان به‌عنوان دروازه ورودی و خروجی استان با انبوهی از زیرساخت و دارایی‌ها به‌خصوص در حوزه صنعت و سرمایه‌های انسانی نقش ممتازی را در مسیر رشد و بالندگی استان و ایران اسلامی دارد و حفاظت از این دستاوردها در زمره اصلی‌ترین مأموریت‌های مدیران در شهرستان است.

 

این‌جانب به‌عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان انتظار دارم دستگاه‌های اجرایی در خصوص رعایت الزامات مبانی و اصول پدافند غیرعامل اهتمام ویژه‌ای معمول و با توجه به تهدیدات نوین و پیچیده دشمن، راهکارها و امکانات جدیدی را برای رویارویی با این تهدیدات در نظر گرفته و با تمرین و رزمایش و برنامه‌ریزی بهتر توان خود را برای مقابله با توطئه‌های دشمنان ارتقا بخشند.

 

در پایان فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل (هشتم تا چهاردهم آبان ماه) که امسال با شعار «پدافند غیرعامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید» گرامی داشته می‌شود را به فعالان این عرصه تبریک عرض نموده؛ توفیق روزافزون همگان را در راستای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرهنگ‌سازی در خصوص ضرورت به‌کارگیری اصول پدافند غیرعامل در بین آحاد جامعه از خداوند متعال خواستارم.

 

بهروز شهابی‌زاد
فرماندار و رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان اردکان