#هفته_دولت
هم‌زمان با ششمین روز از هفته دولت، با حضور عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد از چند طرح و پروژه عمرانی، صنعتی و... در شهرستان اردکان بهره‌برداری شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، در ابتدای این برنامه‌ها مسئولان با حضور در گلزار شهدای اردکان به مقام شهدای گلگون‌کفن اردکان و آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی (ره) ادای احترام کردند.
 
در ادامه، در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صبح امروز کارگاه زیلوبافی زلفک در حوزه شهری با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریال و اشتغال‌زایی برای ۴ نفر به بهره‌برداری رسید.
 
سپس فاز دوم بلوک زایمان بیمارستان ضیایی اردکان درراستای تکمیل و تجهیز بخش‌های این بیمارستان در حوزه خدمات درمانی افتتاح شد. برای راه‌اندازی این فاز، بیش از ۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی هزینه شده است.
 
در ادامه و با حضور مسئولان استان و شهرستان، ۹ پروژه شهرداری اردکان شامل احداث، تکمیل و تجهیز در حوزه عمرانی با اعتباری افزون بر ۳۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. زیرسازی و آسفالت مسیر ورودی پارک کوهستان، کوچه‌های شهرک ریحانه النبی (س) و خیابان آیت‌الله طالقانی (ره)، احداث رمپ ورود و خروج پارک شهید پایدار، ساخت مقبره شهدای گمنام باغ ملی و تعداد دیگری از طرح‌های عمران شهری ازجمله پروژه‌هایی است که به‌صورت نمادین در محل پارک کوهستان اردکان افتتاح شد.
 
همچنین ۱۰ پروژه تأسیس، افتتاح و جای‌گزینی در حوزه مخابرات شهرستان در بخش‌های شهری و روستایی شامل تأسیس و افزایش تکنولوژی سایت BTS، اجرای ۳ کیلومتر فیبر نوری، افزایش ظرفیت زیرساخت داخل استانی و... در طرح‌های امام‌سجاد، TV خرانق – هامانه، سایت‌های راه‌آهن و... و چند کافونوری با اعتباری بیش از ۱۱.۹ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
 
در پایان نیز دو پروژه صنعتی شامل شرکت کاشی خورشید و طرح توسعه شرکت کاشی گلسرام با مجموع اشتغال مستقیم ۲۶۰ نفر توسط مسئولان افتتاح شد. گفتنی است شرکت کاشی خورشید با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال و طرح توسعه شرکت کاشی گلسرام با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال و ۶ میلیون دلار اعتبار ارزی افتتاح شده است.
 
یادآور می‌شود پروژه‌های مذکور به‌صورت نمادین و به نمایندگی از مجموع ۱۲۳ پروژه هفته دولت در شهرستان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.