نشست کتاب‌خوان مدرسه با حضور فرماندار و تعدادی از مسئولان اردکان در مدرسه فرزانگان شهدای مرکز این شهرستان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی در این نشست با تأکید به اهمیت موضوع کتاب و کتاب‌خوانی و گفت: هر دانش‌آموز بر اساس توانایی خود باید به مطالعه کتاب‌های غیردرسی بپردازد.

 

وی اضافه کرد: تجربه نشان می‌دهد که هر خانواده و دانش‌آموزی که از مطالعه کتاب غافل شد با ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی بیشتری روبروست.

 

فرماندار اردکان گفت: اگر قرار باشد هر دانش‌آموز فقط کتاب‌های درسی بخواند شاید یک مهندس یا دکتر موفقی شود؛ ولی یک شهروند موفق نخواهد شد. وی تصریح کرد: برای ورود به جامعه نیاز به یک شهروند آگاه، متخصص و خدمتگزار داریم.

 

مقیمی گفت: انتظار از آموزش و پرورش؛ پرداختن به جنبه‌های پرورشی و تربیت شهروند موفق است و یک شهروند آگاه باید از مسائل روز، تاریخ کشور خود و جهان اطلاع داشته باشد.

 

وی بابیان اینکه شهروند باید تحلیلگر باشد تا بتواند خوب تصمیم بگیرد اظهار داشت: همه این‌ها درگرو مطالعه است، یک دانش‌آموز کتاب‌خوان می‌تواند در آینده جامعه خود را از هر لحاظ توسعه دهد.

 

در ادامه این برنامه، فرماندار اردکان و پنج نفر از دانش‌آموزان به ارائه کتاب‌های موردعلاقه خود پرداختند و در پایان از دانش‌آموزان معرفی‌کننده کتاب و دانش‌آموزان برتر مدرسه توسط مسئولان حاضر در نشست تجلیل به عمل آمد.

 

نشست کتاب‌خوان مدرسه طرحی است که به پیشنهاد نهاد کتابخانه‌های عمومی و با همکاری فرمانداری و آموزش‌وپرورش اردکان به‌منظور معرفی کتاب‌های خوانده‌شده توسط دانش‌آموزان در مدارس اجرا می‌شود.