پیرو انتشار مطلبی در فضای مجازی با عنوان «فرماندار اردکان حتی حاضر به دیدار با معترضین هم نشد» با موضوع «اعتراض مردم بخش عقدا به معضلات کشتارگاه این منطقه» موارد زیر جهت استحضار مردم شریف اردکان تقدیم می‌شود و انتظار می‌رود رسانه‌های منتشرکننده این مطلب بر پایه اخلاق حرفه‌ای، توضیحات ارائه‌شده را عیناً درج نمایند.
 
— مسائل و مشکلات پیش‌آمده در بخش‌ها ابتدائاً باید برای رسیدگی به بخشدار به‌عنوان نماینده فرماندار و دولت در بخش رسیده و درصورت نیاز به پی‌گیری بیش‌تر یا تصمیم‌گیری در مرجع بالاتر، به فرمانداری و استانداری ارجاع شود.
 
— جمعی از نمایندگان افراد معترض بیش از ۲ ماه پیش به‌صورت حضوری با فرماندار اردکان ملاقات نموده و مشکل را مطرح نموده‌اند که پس از پی‌گیری و مشورت انجام‌شده با دستگاه‌های مربوطه، «تسلیم شکایت قضایی» به‌عنوان تنها راهکار حل مشکل اعلام شده و پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال گردیده است.
 
— معترضان، در همان روز (یک‌شنبه) با معاون عمرانی فرماندار اردکان دیدار و گفت‌وگو و مشکل را مجدداً طرح نموده‌اند. بدیهی است درصورت عدم حضور فرماندار یا عدم امکان ملاقات، معاونان وی و کارشناسان مرتبط فرمانداری رسیدگی به امور مراجعان را برعهده خواهند داشت؛ لذا رسیدگی و پاسخ‌گویی به موضوع انجام شده است.
 
— به مراجعان محترم توضیح داده شده که پرونده موردنظر به دادگستری اردکان ارجاع شده و ادامه رسیدگی، صرفاً از طریق قضایی و با مراجعه به دادگاه امکان‌پذیر است.
 
— فرماندار اردکان یک‌روز پس از مراجعه تعدادی از معترضان به فرمانداری، طی سفر کاری یک‌روزه به بخش عقدا ضمن دیدار و نشست با مسئولان محلی از تعدادی از روستاها نیز بازدید داشته و موضوع یادشده در هیچ‌یک از جلسات و دیدارها مطرح نشده است.