فرماندار اردکان
جلسه شورای اداری شهرستان اردکان با موضوع سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال ۹۵ با حضور فرماندار اردکان و اعضای این شورا در محل سالن شهید حنیف فرمانداری اردکان برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی در این جلسه با گرامی‌داشت هفته نیروی انتظامی و تقدیر از پرسنل خدوم این نهاد، فرارسیدن ایام محرم و عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) را تسلیت گفت و اظهار امیدواری کرد همه مردم با تأسی از زندگی سراسر عبرت آن‌حضرت، در ایجاد جامعه‌ای حق‌طلب و حق‌جو بکوشند.
 
فرماندار اردکان در ادامه با بیان این‌که سرشماری اینترنتی سال ۹۵ از سوم مهرماه آغاز شده؛ افزود: این سرشماری که هر ۵ سال یک‌بار برگزار می‌شود؛ برای نخستین بار در تاریخ کشور در مرحله اول به‌صورت اینترنتی برگزار می‌شود و لازم است با توجه به چشم‌انداز پیش‌بینی‌شده؛ امکان ثبت‌نام حداقل ۴۰ درصد از شهروندان فراهم آید.
 
وی، سرشماری را پایه برنامه‌ریزی در کشور دانست و گفت: برای برنامه‌ریزی در تمامی حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، رفاهی و... نیازمند وجود آمار صحیح و دقیق هستیم و این مهم، جز از طریق انجام سرشماری عمومی به دست نمی‌آید.
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان تصریح کرد: مدیران دولتی باید مجری سیاست‌های دولت باشند و سرشماری، از مهم‌ترین اولویت‌های کشور در یک‌ماه آینده است؛ لذا با وجود زیرساخت‌های مناسب در شهرستان و سهم بالای جمعیتی، دستگاه‌های دولتی باید برای تحقق مشارکت ۴۰ درصدی مردم در سرشماری اینترنتی بکوشند.
 
مقیمی با یادآوری فرمان ریاست‌جمهوری مبنی بر مشارکت و همکاری همه دستگاه‌های دولتی، از مدیران خواست با استفاده از ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی، اقدامات لازم را برای افزایش مشارکت مردمی و نیز کارمندان دولت انجام دهند.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان خاطرنشان کرد: بدون شک در فرصت اندک باقی‌مانده تا پایان سرشماری اینترنتی و استفاده از ظرفیت منابر، حسینیه‌ها و مساجد، شهرستان اردکان از جایگاه بهتری در استان برخوردار خواهد شد.
 
در ادامه این جلسه، هریک از اعضای شورا و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
 
ثبت‌نام رایگان سرشماری اینترنتی در تمام دستگاه‌های دولتی و صنایع بزرگ برای عموم شهروندان، ایجاد پایگاه‌های ثبت‌نام در سطح شهرها، بهره‌گیری از ظرفیت حسینیه‌ها، تکایا و نمازجمعه، اطلاع‌رسانی گسترده در معابر شهری و روستایی و الزام تمام دستگاه‌های اجرایی به ثبت‌نام پرسنل خود از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.
 
گفتنی است شهروندان عزیز می‌توانند در زمانی کم‌تر از ۱۰ دقیقه با همراه‌داشتن کارت ملی اعضای خانوار و مراجعه به سایت سرشماری به آدرس www.sarshomari95.ir در این سرشماری شرکت و از جوایزی چون ۱۰۰۰ جایزه یک میلیون تومانی و یک گیگابایت اینترنت رایگان برای کلیه شرکت‌کنندگان بهره‌مند شوند‌.