معاون فرماندار اردکان بیان داشت:

معاون فرماندار اردکان گفت: خانواده‌ها با مطالعه کتاب در خانه، بر روی فرزندان خود تأثیر می‌گذارند و این امر سبب می‌شود جوان و نوجوان به سمت کتاب و مطالعه هدایت شود.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان علیرضا جدیدی اردکانی در نشست اعضای کتاب‌خوان شهرستان با بیان اینکه یکی از راه‌هایی که جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، فرهنگ کتاب‌خوانی است، افزود: نگاه‌ها باید به سمت خواندن کتاب گرایش پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه باید فرهنگ مطالعه ترویج پیدا کند، اضافه کرد: باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای افزایش کتاب‌خوانی در این شهرستان انجام شود.

 

معاون فرماندار اردکان با بیان اینکه کتابخانه، محلی برای تحقیق و پژوهش است، نقش نظام آموزشی را در گسترش و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی کلیدی و سرنوشت‌ساز دانست.

 

جدیدی اردکانی اظهار داشت: آموزش‌وپرورش نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت و اصلاح افراد دارد و سیستم آموزشی می‌تواند جامعه را به سمت خواندن کتاب سوق دهد.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان نیز گفت: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین موانع توسعه کتابخانه‌ها در این شهرستان اعتبارات اندک است.

 

حسین پایدار با بیان اینکه حمایت از کتابخانه‌های عمومی در ارتقای شاخص‌های فرهنگی اثرگذار است، افزود: شهرداری اردکان در راستای حمایت از این نهاد فرهنگی می‌تواند بیشتر از گذشته گام بردارد و با پرداخت نیم درصد از درآمدهای خود به‌حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی منظم‌تر از گذشته عمل کند.

 

وی عنوان کرد: واریز نیم درصد از درآمدهای شهرداری به‌حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بر اساس قانون از وظایف شهرداری‌ها در حمایت از نهادهای فرهنگی ازجمله کتابخانه است.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان در این نشست به‌منظور گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی به بیان خلاصه‌ای از کتاب هنر شفاف اندیشیدن پرداخت و از کارکنان ادارات و سازمان‌ها درخواست کرد خواندن کتاب را در اولویت برنامه‌هایشان قرار دهند.

 

تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان حدود پنج‌هزار نفر است و هم‌اکنون ۱۳ باب کتابخانه عمومی در اردکان فعال است و ۱۴۰ هزار نسخه کتاب در مخزن کتابخانه‌های عمومی نگهداری می‌شود.