نشست روسای شورای اسلامی و دهیاران روستاهای بخش خرانق با بخشدار خرانق

 

🔹️در جلسه‌ای که با حضور روسای شورای اسلامی و دهیاران روستاهای بخش خرانق با بخشدار خرانق برگزار شد، معضلات و تعهدات اجتماعی مربوط به معادن در این منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 در این جلسه، اعضا به شدت نگرانی خود را درباره تأثیرات منفی معادن بر روی زیستگاه‌ها، آب و هوا و سلامتی مردم و جاده های روستایی بیان کردند.

یکی از معضلات مطرح شده در این جلسه، تخریب زیستگاه‌های طبیعی و از بین رفتن گونه‌های گیاهی و جانوری بود. اعضا معتقد بودند که فعالیت‌های استخراجی در معادن باعث تخریب منابع طبیعی و کاهش تنوع زیستی در منطقه شده است. همچنین، آسیب‌های جدی به زمین و خاک ناشی از استخراج معادن نیز مورد بحث قرار گرفت.

در این جلسه،سلامتی مردم نیز یکی از موضوعات مورد بحث در این جلسه بود و اعضا نگرانی خود را درباره اثرات منفی  استخراج معادن بر سلامت مردم بیان کردند. 

در ادامه روسای شوراهای اسلامی روستاهای بخش خرانق و دهیاران خواستار انجام تعهدات اجتماعی توسط معادن بودند. آن‌ها به شدت انتقاد کردند که معادن در حین استخراج به منابع طبیعی، محیط زیست و جاده های روستایی آسیب می‌زنند و تعهدات خود را در زمینه حفظ محیط زیست و بهبود شرایط اجتماعی رعایت نمی‌کنند.

این مسئله نشان دهنده نگرانی عمومی درباره عدم رعایت معادن از مسئولیت‌های اجتماعی خود است. اعضا بر این باور بودند که معادن باید به تعهدات خود در حفظ زیستگاه‌ها، بهبود شرایط زندگی روستاییان و حفظ سلامتی مردم پایبند باشند.

در پایان جلسه، بخشدار خرانق به اعضا وعده داد که مشکلات مطرح شده را با مسئولان در دستگاه‌های مربوطه مطرح کند و تلاش خواهد کرد تا راه‌حل‌هایی برای حل این مشکلات پیدا کند.