در آستانۀ سفر نایب‌رئیس دوم مجلس برگزار شد:
نشست بررسی چالش‌ها و مشکلات شهرستان اردکان با حضور فرماندار، بخشداران، شهرداران و سایر مسئولان شهرستان در محل فرمانداری اردکان برگزار شد.
 
بهروز شهابی‌زاد در این نشست ضمن گرامی‌داشت روز دانشجو با بیان این‌که موضوع مسکن و آب یکی از اولویت‌های اساسی این فرمانداری بوده است؛ از سفر قریب‌الوقوع نایب‌رئیس دوم مجلس به همراه چند تن از معاونین وزرا به‌منظور پی‌گیری این مسئله در هفته جاری خبر داد.
 
فرماندار اردکان با اشاره به مسئله فریز زمین و کمبود آن در شهر اردکان افرود: در این رابطه دیداری با وزیر راه و شهرسازی انجام و پیشنهاد ایجاد شهرک‌های منفصل شهری مطرح شده است.
 
وی با تقدیر از نماینده مردم اردکان در پی‌گیری طرح آمایش و موضوعات کلان شهرستان گفت: پیش از این سفر، شهرداری‌ها زمین‌هایی را که در داخل حریم شهرهای این شهرستان هستند شناسایی و اراضی با قابلیت الحاق به محدوده شهر را اعلام خواهند کرد. همچنین بخشداران مشکلات حوزه زمین و مسکن در روستاها را برای ارائه به مسئولان ملی احصا خواهند نمود.
 
فرماندار اردکان در پایان گفت: در حوزه آب نیز به‌منظور حفر چاه در منطقه چاه‌افضل و تعبیه دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن توسط بخش خصوصی و استفاده از آن در مواقع بحرانی هماهنگی‌هایی با مسئولان کشوری انجام خواهد شد.
 
شهابی‌زاد اظهار امیدواری کرد در این سفر برای این دو موضوع حیاتی شهرستان تصمیمات خوبی اتخاذ شود.