فرماندار اردکان در گفت‌وگو با ایرنا مطرح کرد

فرماندار اردکان با بیان اینکه مردم و مسافران از کمبود آب در خرانق ناخرسند بودند از حل شدن مشکل کم‌آبی در این بخش خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی روز شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: با حضور در بین مردم بخش خرانق آن‌ها را متقاعد نمودیم که با کف‌شکنی چاه، کمبود آب شرب و بهداشتی آن منطقه به‌طور موقت حل شود.

 

وی اضافه کرد: چندین بار پیشنهاد کفشکنی چاه به مردم داده شد ولی آن‌ها قبول نمی‌کردند؛ خوشبختانه با گفت‌وگو با مردم و نماینده‌های آن دیار، آن‌ها متقاعد و حاضر به همکاری شدند.

 

فرماندار اردکان با بیان این‌که این تعامل دولت با مردم و مردم با دولت است؛ تصریح کرد: لازم است با اعتبارات و پیگیری آب و فاضلاب روستایی استان یزد در آینده به‌صورت اساسی این مشکل حل شود.

 

مقیمی اظهار داشت: برای حل این مشکل نزدیک به ۵ میلیارد ریال هزینه نیاز است و دولت باید برای حل مشکل آب بخش خرانق با طرح و برنامه هزینه کند.

 

وی در ادامه با بیان این‌که در حال حاضر تأمین آب شرب و بهداشتی بر آب کشاورزی اولویت دارد گفت: با توجه به این‌که این بخش با داشتن آثار باستانی جزو محورهای گردشگری کشور مطرح و نیز در مسیر راه زایران امام رضا (ع) می‌باشد اعتبار آن به دلیل نبودن آب شرب و بهداشتی نباید مخدوش شود و خاطره بدی به برای گردشگران به‌جا بماند.