نشست فعالان رسانه شهرستان با کمیته پایش فضای مجازی و اعضای شورای تأمین
جلسه مشترک فعالان رسانه شهرستان اردکان با کمیته پایش فضای مجازی با حضور اعضای شورای تأمین با موضوع انتخابات و جرائم مرتبط با آن عصر امروز در سالن شهید حنیف فرمانداری برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری و کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات شهرستان اردکان، بهروز شهابی‌زاد فرماندار و رئیس هیئت‌اجرایی انتخابات شهرستان با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق رسانه‌ای افزود: فضای مجازی یک فرصت بی‌نظیر برای اطلاع‌رسانی از دستاوردها و عملکردهاست و در کنار آن نیز آسیب‌هایی را به‌وجود آورده است.
 
شهابی‌زاد با بیان این‌که آسیب‌های فضای مجازی عموماً درنتیجه عدم رعایت اخلاق حرفه‌ای و رسانه‌ای به‌وجود می‌آید؛ اظهار داشت: برخی فعالان رسانه به‌دلیل عدم تخصص و آموزش‌های کافی موجب بروز برخی مشکلات برای خود و فضای جامعه می‌شوند.
 
فرماندار اردکان انتخابات را نماد جمهوریت نظام دانست و گفت: بالاترین مظهر دموکراسی و حاکمیت رأی مردم انتخابات است و برخی فعالیت‌ها و اظهارنظرها در این فضا موجب دل‌سردی و ناامیدی مردم می‌شود.
 
رئیس هیئت‌اجرایی انتخابات شهرستان با بیان این‌که به موجب قانون، برگزاری انتخابات برعهده فرمانداری‌هاست؛ انتظار از رسانه‌ها را اخلاق‌مداری، مدارا و جلوگیری از بروز تنش در جامعه دانست.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان نیز با اعلام تشکیل کمیته پایش فضای مجازی در شهرستان اردکان اظهار داشت: موارد ارسالی از این کمیته با فوریت رسیدگی و با قانون‌شکنان وفق قانون برخورد می‌شود.
 
مهدی حسن‌پور با اشاره به برخی قوانین انتخاباتی و بایدها و نبایدها در این عرصه افزود: انتقاد در رسانه‌ها مصداق امر به معروف و نهی از منکر است که یکی از مسئولیت‌های اجتماعی آحاد جامعه به‌شمار می‌رود.
 
دادستان اردکان هدف اصلی انتخابات را ارتقای نظام اسلامی و تقویت ارکان جمهوریت و اسلامیت آن برشمرد و گفت: در این فضا نیاز به رعایت اخلاق و رفتار اسلامی و ترویج آن وجود دارد.
 
حسن‌پور انتشار مطالبی با روی‌کرد سیاه‌نمایی را موجب دل‌سرد کردن مردم و تشویق آنان برای عدم حضور در انتخابات دانست و گفت: براساس قانون ترویج تحریم انتخابات از جرائم محسوب شده و با آن برخورد می‌شود.
 
در ادامه این نشست هریک از اعضای شورای تأمین به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات انتخاباتی خود پرداخته و در پایان، فعالان رسانه‌ای نیز مشکلات،‌ انتظارات و نظرات خود را بیان کردند.