برگزاری مراسم روز دانشجو با حضور فرماندار اردکان:
مراسم روز دانشجو با حضور پرشور و گسترده دانشجویان دانشگاه اردکان برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان بهروز شهابی‌زاد در این مراسم با اشاره به روند شکل‌گیری دانشگاه سراسری در اردکان گفت: نظام اگرچه به لحاظ اقتصادی دچار مشکلاتی شده و تنگناهایی در معیشت مردم به‌وجود آمده است؛ اما همه مردم و از جمله قشر جوان و دانشجو قدردان خدمات کارگزاران نظام در سال‌های اخیر هستند.
 
وی با تبریک این روز، دانشجویان را طلایه‌داران آگاهی و حرکت‌های اصلاحی دانست و آن‌گاه با اشاره به موضوع حق و تکلیف دانشجویی  گفت: حق و تکلیف یک موضوع دوسویه است؛ به طوری‌که از یک طرف دانشجویان بایستی روحیه مطالبه‌گری داشته باشند و از طرفی مسئولان هم بایستی خواسته‌های به‌حق آنان را دنبال کنند.
 
وی همچنین با اشاره به رشد شتابان اردکان و نیاز به برخی از زیرساخت‌ها در شهرستان، نسبت به مطالبات دانشجویان ازجمله احداث فضاهای جدید برای برگزاری جلسات و اجتماعات در شهرستان قول پی‌گیری داد.
 
 
رئیس دانشگاه اردکان نیز در این مراسم افزود: کمترین انتظار از یک دانشجو نقادی است و البته بایستی بعد اخلاقی، دانش‌اندوزی و تدبیر را هم مد نظر داشته باشند.
 
 
وی به مأموریت‌های دانشگاه اردکان ازجمله پژوهش‌مداری و کارآفرینی و مهارت‌افزایی اشاره کرد و از دانشجویان خواست به مسائل جامعه نگاه عالمانه داشته باشند و روحیه بی‌تفاوتی را کنار بگذارند.
 
 
تجلیل از ۴ نفر از برگزیدگان مسابقه بزرگ کتابخوانی که با همکاری بسیج دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه برگزار شده بود و اهدای جوایز به ۶ نفر از اعضای تیم‌های قهرمان مسابقات فوتسال دانشجویی، قرائت شعر توسط یکی از دانشجویان و اجرای موسیقی و تئاتر دانشجویی از جمله دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
 
 
این دانشگاه ۷۵۰ دانشجوی جدیدالورود دارد و با ۵۰ کد رشته فعال سه‌هزار دانشجو را تاکنون جذب کرده است.