فرماندار اردکان در مراسم تجلیل از نخبگان دبیرستان نمونه سعدی اردکان

فرماندار اردکان در مراسم تجلیل از نخبگان مدرسه سعدی که در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) برگزار شد؛ در سخنانی به بیان ویژگی‌های انقلاب اسلامی و نقش دانش‌آموزان در سازندگی کشور اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی با تبریک فرارسیدن سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: باید ریشه‌ها و علل وقوع انقلاب اسلامی ایران برای دانش‌آموزان بیشتر تشریح شود.

وی افزود: در سال های پیش از انقلاب، حیثیت، استقلال و آزادی مردم ایران خدشه‌دار شده بود و کشور در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی شدیداً به خارج از کشور وابسته بود و این موضوعات، یکی از علل اصلی شکل‌گیری انقلاب اسلامی است.

فرماندار اردکان نقطه آغاز انقلاب اسلامی را سال ۱۳۴۲ دانست و گفت: حضرت امام خمینی (ره) در رأس روحانیت روشن‌ضمیر آغازگر انقلابی بودند که ۱۵ سال بعد به نتیجه و پیروزی رسید و در این سال‌ها انقلابیون طعم تلخ شکنجه و تبعید را چشیدند و خون‌های بسیاری در راه این انقلاب شکوهمند به زمین ریخت.

مقیمی بیان داشت: پیش از انقلاب بسیاری از گروه‌ها معتقد به مبارزه مسلحانه بودند؛ اما امام (ره) قائل به انقلاب فرهنگی بودند و صبورانه مردم را آگاه کردند تا انقلاب به ثمر نشست.

نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی روزنه‌های امید در عرصه‌های مختلف در حال نمایان‌شدن بود؛ اما دشمنان داخلی و خارجی نظام را مورد هدف قراردادند و با طراحی ترورها و نهایتاً تحمیل جنگ به کشور، درصدد تضعیف نظام و انقلاب برآمدند اما خوشبختانه با همراهی و جانفشانی مردم و هدایت امام خمینی حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان نیفتاد.

وی با تشریح خدمات دولت‌های پس از انقلاب گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید در حوزه سیاست خارجی بسیار موفق عمل کرده است و این مهم جز با همکاری و ایستادگی مردم و هدایت مقام معظم رهبری به دست نیامده است.

مقیمی افزود: در منطقه‌ای که جنگ بر همه کشورها سایه انداخته؛ ایران اسلامی از بالاترین امنیت برخوردار است و این ثبات و آرامش حاصل جانفشانی شهدا، رزمندگان و جانبازان سرافراز انقلاب اسلامی است.

فرماندار اردکان در پایان بر نقش دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب تأکید کرد و گفت: وظیفه دانش‌آموزان و نسل حاضر، وظیفه‌ای خطیر و مهم است و دانش‌آموزان امروز باید با تحصیل علم و تهذیب نفس آینده کشور و نظام را بیش از پیش و بهتر از قبل بسازند.

وی همچنین بر لزوم مشارکت آگاهانه وهوشمندانه مردم در انتخابات پیش رو تأکید کرد و گفت: دانش‌آموزان نقش مهمی در آگاه‌سازی جامعه و خانواده‌های خود دارند و باید با تبیین معیارهای کاندیداهای اصلح، کمک کنند تا آینده خود و جامعه را بهتر از قبل بسازند.

گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده شهید قانعی، تنها شهید انقلاب اسلامی در اردکان و نیز نخبگان علمی دبیرستان نمونه سعدی اردکان تجلیل شد.