بهروز شهابی‌زاد خبر داد:

فرماندار اردکان گفت: صنعت محصولات کنجدی به‌عنوان یک صنعت سبز و پاک می‌تواند به‌عنوان یک برند مطرح شود و از این رو لازم است مسئولان شهرستان برای برگزاری جشنواره سراسری کنجد که اواخر امسال در این شهرستان برپا می‌شود همت کنند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان بهروز شهابی‌زاد در نشستی با تولیدکنندگان فرآورده‌های کنجدی اردکان افزود: امروزه رویدادهای گردشگری یکی از مهم‌ترین راهکارها برای معرفی بهتر پتانسیل و ظرفیت‌های گردشگری فرهنگی در سطح جهان محسوب می‌شود.

 

وی اضافه کرد: این رویدادها با هدف قرار دادن برخی ویژگی‌های اقتصادی مناطق مختلف در جنبه‌های تاریخی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی زمینه مناسب برای حضور گردشگران و فعالان این حوزه را فراهم می‌آورند.

 

فرماندار اردکان تصریح کرد: این موضوع ازآن‌جهت واجد اهمیت است که از آن به‌عنوان یک ابزار محرک برای از قوه به فعل درآوردن صنعت گردشگری در هر منطقه لازم و ضروری است.

 

شهابی‌زاد اظهار داشت: با عنایت به سیاست‌های کلی نظام و تأکیدات خاص رهبری در خصوص اصل ۴۴ قانون اساسی و توجه به ظرفیت‌های بومی، درون‌زا و خوداتکا در راستای توسعه متوازن کشور چند سالی است که این رویدادهای گردشگری به یک کاتالیزور و تسریع‌کننده حوزه گردشگری در کشور تبدیل‌شده است.

 

فرماندار اردکان ادامه داد:‌ در این راستا و با توجه به اهمیت این موضوع اداره میراث فرهنگی با مشارکت بخش خصوصی و نظارت و همراهی فرمانداری شهرستان درصدد برگزاری نخستین جشنواره محصولات کنجدی است.

 

وی تصریح کرد: علیرغم گوناگونی تولید حلواارده در سطح کشور فرمول و تولید سنتی حلواارده اردکان شهرت جهانی پیداکرده است و در کنار توسعه سنتی،  شبکه تولید صنعتی با الگوی سنتی تحت عنوان خوشه‌های محصولات کنجدی در سال‌های گذشته در اردکان فعال‌شده است.

 

فرماندار اردکان افزود: امیدواریم مسئولان شهرستان با درک شرایط ویژه این محصول و تلاش برای برندسازی صحیح و حرفه‌ای آن با همکاری بخش خصوصی نمایشگاهی و رویدادی درخور آن در آتیه نزدیک برگزار نمایند.

 

وی تصریح کرد: امیدواریم با ثبت این رویداد و برگزاری و سالیانه در یک تقویم مشخص این رویداد به‌عنوان خاص و مهم در جهت تبدیل‌شدن اردکان به یک مقصد گردشگری قابل‌اعتنا و شاخص تبدیل شوند./ ایرنا