دیدار مسئولان ارشد شهرستان اردکان با استاندار یزد

تلاش جدی استان جهت اتصال آب انتقالی از دریا به شبکه آب شهرستان اردکان

 

استاندار یزد با اشاره به پروژه انتقال آب به اردکان، گفت:  اجرای این خط با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان معادل نیمی از اعتبارات عمرانی استان انجام شده و ۶۰۰ لیتر آب بر ثانیه به شبکه اضافه خواهد کرد.

 

 

اردکان، شهرستانی پرظرفیت جهت اجرای پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های مختلف/  تلاش جدی استان جهت اتصال آب انتقالی از دریا به شبکه آب شهرستان اردکان تا بهمن ماه امسال/ لزوم ارائه پیوست رسانه‌ای برای طرح‌های بزرگ عمرانی در شهرستان اردکان/ افزایش ۶۰۰ لیتر بر ثانیه‌ای ظرفیت شبکه آب شهرستان اردکان پس از اتصال به آب انتقالی از دریا/ پیگیری جدی استان جهت تسریع در اجرای پروژه‌های «جاده یزد- طبس» و «آزادراه نطنز- اردکان- یزد- سیرجان»/ تصویب ممنوعیت استقرار صنایع آلاینده در محور مهریز- عقدا جهت توقف روند افزایشی آلودگی هوا/ اختصاص ۷۰ درصد منابع حاصل از بازگشت سهم یک درصد معادن و ۱۵ درصد حقوق دولتی، به شهرستان اردکان/ هزینه کرد ۸۰ میلیارد تومانی معادن جهت احداث جاده حاجی آباد زرین پس از ۴۰ سال/ تلاش استان جهت تسریع در امر واگذاری قطعات ۲۰۰ متری زمین به واجدین شرایط در شهرستان اردکان/ پیگیری تکالیف صنایع و معادن در قالب مسئولیت‌های اجتماعی، در دستور کار مسئولان شهرستان اردکان
 

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان به نقل از استانداری یزد، برخی از مهمترین مسائل شهرستان اردکان؛ در جریان دیدار نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار و بخشداران این شهرستان با استاندار یزد بررسی شد.
 
استاندار یزد در این نشست، از اردکان به عنوان شهرستانی پرظرفیت جهت اجرای پروژه‌های عمرانی نام برد و اظهار کرد: شهرک صنعتی شماره دو شهرستان اردکان به منظور انتقال صنایع آلاینده در یک بازه زمانی کوتاه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب و به زودی صورتجلسه آن ابلاغ خواهد شد.
 
وی با اشاره به اهمیت بحث اتصال آب انتقالی از دریا به شبکه آب شهرستان اردکان، گفت: این طرح در مرحله انتخاب پیمانکار قرار داشته و طبق برنامه باید تا بهمن ماه امسال آماده بهره‌برداری شود.
 
دکتر مهران فاطمی بهره‌برداری از طرح مذکور را اتفاقی بسیار بزرگ در سطح شهرستان اردکان دانست و تصریح کرد: لازم است تا در راستای تبیین خدمات امیدآفرین به مردم به پیوست رسانه‌ای این طرح نیز به صورت ویژه توجه کرد.
 
وی با اشاره به پیچیدگی مسیر اجرای طرح اتصال آب خلیج فارس به شبکه آب شهرستان اردکان، توضیح داد: اجرای این خط با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان معادل نیمی از اعتبارات عمرانی استان انجام شده و ۶۰۰ لیتر آب بر ثانیه به شبکه اضافه خواهد کرد.
 
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به پیگیری‌های مجموعه استان در خصوص پروژه‌های راهسازی شهرستان اردکان اشاره و عنوان کرد: بر این اساس تسریع در اجرای پروژه‌ های «جاده یزد طبس» و «آزادراه نطنز- اردکان -یزد- سیرجان» در دستور کار استان قرار دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه با تصویب ممنوعیت استقرار صنایع آلاینده در محور مهریز- عقدا جهت توقف روند افزایش آلودگی هوا تلاش کردیم، گفت: بدون تردید ادامه توسعه صنعتی استان با رویکرد سال‌های گذشته به افزایش آلودگی هوا در منطقه منجر می‌شد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازگشت سهم یک درصد معادن و ۱۵ درصد حقوق دولتی به استان، اظهار داشت: با پیگیری مجموعه استان و نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی این مهم پس از سال‌ها محقق و حدود ۷۰ درصد منابع حاصل، در شهرستان اردکان هزینه شده است.
وی ادامه داد: برای احداث جاده حاجی آباد زرین بیش از ۸۰ میلیارد تومان فقط از محل مسئولیت‌های اجتماعی معادن هزینه شد تا این مسیر پس از ۴۰ سال به بهره‌برداری برسد.
 
دکتر فاطمی از پروژه گازرسانی به بخش خرانق به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم انجام شده در شهرستان اردکان نام برد و در ادامه از اختصاص بودجه قابل توجه جهت تکمیل برخی پروژه‌های عمرانی در بخش عقدا خبر داد.
 
وی به واگذاری قطعه زمین های ۲۰۰ متری به واجدین شرایط در شهرستان اردکان اشاره و عنوان کرد: با توجه به هزینه بالای آماده سازی و فرآیند پیچیده اخذ مجوزهای شورای عالی معماری و شهرسازی این اقدام نیز با پیگیری‌های متعدد انجام شده است.
عالی ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات بسیار زیادی در شهرستان اردکان انجام شده و همچنان اقدامات قابل پیگیری زیادی باقی مانده است بر ضرورت تبیین این طرح‌های امیدآفرین برای شهروندان تاکید کرد.
 
وی در پایان با تاکید بر لزوم برگزاری جلسه ویژه پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی و پیگیری تکالیف صنایع و معادن در قالب مسئولیت‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: این مسائل باید از سوی مسئولان شهرستانی نیز پیگیری و به صورت جدی از ادارات شهرستانی، ادارات کل و معاونت وزارتخانه‌های مربوطه مطالبه شود.