بهروز شهابی‌زاد:
بهروز شهابی‌زاد فرماندار اردکان در پیامی به‌مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، سرانه مطالعه را نشانه‌ای از توسعه‌یافتگی یک جامعه عنوان کرد و افزود: در جوامعی که کتاب و کتابخوان به انزوا کشانده شود؛ جهل و خرافه مجال بسط و توسعه می‌یابد و بیداد عقب‌ماندگی‌ها لطمات جبران‌ناپذیری بر پیکره کشورها و ملت‌ها فرود می‌آورد.
 
متن این پیام بدین شرح است:
 
به نام خدا
 
کتاب، یک عنصر اساسی در شکل‌گیری تمدن و فرهنگ جوامع و ارتقای شاخص‌های کتابخوانی، نشان‌گر توسعه‌یافتگی و تعالی انسان‌ها در جوامع مختلف است و تجربه تاریخ نشان داده که پیوند و الفت مردم با کتاب و مقوله کتابخوانی نقش مهمی در اعتلای فرهنگی و پیشرفت جوامع ایفا می‌کند.
 
موفقیت در ترویج فرهنگ کتابخوانی به‌عنوان یک سنت حسنه و هنجار برگزیده مستلزم تأمین زیرساخت‌های لازم، ایجاد انگیزه در مردم و تابعی از سایر عوامل و موقعیت‌های اقتصادی، زمانی و... است و درصورت تحقق می‌تواند به ابزاری بسیار مطمئن و قابل‌تکیه برای ماندگاری و ترقی فرهنگ‌های اصیل مبدل شود.
 
گسترش سرانه مطالعه در کشور، راه برون‌رفت از بن‌بست‌های تاریخی و اجتماعی را به آحاد جامعه می‌آموزد و در سایه این فهم مشترک، تک‌تک افراد یک جامعه با بهره‌گیری از نعمت آگاهی، مانع از تکرار تجربه‌های ناموفق و ناکامی‌های جمعی گذشته می‌شوند.
 
در جوامعی که کتاب و کتابخوان به انزوا کشانده شود؛ جهل و خرافه مجال بسط و توسعه می‌کند و بیداد عقب‌ماندگی‌ها لطمات جبران‌ناپذیری بر پیکره کشورها و ملت‌ها فرود می‌آورد.
 
این‌جانب فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی را به دست‌اندرکاران امر کتابخوانی به‌ویژه کارکنان و کتابداران اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان تبریک عرض نموده و امیدوارم بیش از پیش تلاش خود را در راستای رشد فرهنگ کتابخوانی در همه اقشار به کار بندند.
 
بهروز شهابی‌زاد
فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان