مصوبات جدیدترین جلسه کارگروه محیط‌زیست شهرستان:
در نشست کارگروه محیط‌زیست شهرستان اردکان درخصوص برخی مسائل زیست‌محیطی شهرستان بحث و تبادل‌نظر شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان بهروز شهابی‌زاد در این نشست، با بیان این‌که کارگروه متشکل از نمایندگان اداری، دانشگاهی و افراد صاحب‌تجربه است؛ تصمیمات اتخاذشده را لازم‌الاجرا دانست و افزود: با توجه به بازخوردهای مثبت کارگروه تصمیم داریم در حوزه‌های تخصصی دیگر نیز اقدام مشابهی انجام دهیم.
 
فرماندار اردکان تصریح کرد: ضرورت حفظ محیط‌زیست و حساسیت به این موضوع در بین مردم شهرستان به‌وجود آمده و این مسئله، وظیفه دستگاه‌های متولی را دوچندان سنگین می‌کند.
 
وی اظهار امیدواری کرد این کارگروه با ترکیب موجود با استفاده از ظرفیت سمن‌ها، علاوه بر مشارکت در تصمیم‌گیری‌های شهرستان در حوزه محیط‌زیست، نسبت به انجام آموزش‌های رسمی و غیررسمی به مردم برای حفظ محیط‌زیست و نیز مشارکت‌دهی آنان اقدام نماید.
 
در ادامه این نشست، دستورکار جلسه قرائت و بررسی شد. بنا به این گزارش، در نشست یادشده ضمن ارائه گزارش علمی از سوی اساتید دانشگاه درخصوص یکی از واحدهای فولادی، با طرح توسعه یک واحد تولید کاشی و نیز درخواست تغییرکاربری یک واحد کشاورزی به صنعتی مخالفت شد.
 
همچنین مقرر شد اعضای کارگروه نقاط ضعف و قوت مکان‌های پیشنهادشده برای پهنه‌بندی آهک شهرستان براساس تأکیدات معاونت عمرانی استانداری و اداره‌کل محیط‌زیست و براساس سند آمایش منطقه‌ای را تهیه و برای ارائه به استان و تصمیم‌گیری در این‌خصوص ارائه نمایند.