با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان انجام شد:
فرماندار اردکان و مدیرکل راه و شهرسازی استان در نشستی با حضور اعضای شورای مسکن شهرستان، مشکلات این حوزه را بررسی و برای رفع آن‌ها تبادل‌نظر و چاره‌اندیشی کردند.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان بهروز شهابی‌زاد در این جلسه با اشاره به این‌که علی‌رغم وسعت شهرستان و وجود زمین به اندازه کافی، قیمت زمین و مسکن در وضعیت مناسبی قرار ندارد؛ بر لزوم همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی در این خصوص تأکید کرد.
 
فرماندار اردکان، تعدیل و واقعی‌شدن قیمت زمین را در گرو عرضه زمین دولتی و ساماندهی این حوزه عنوان کرد و گفت: در این زمینه زمین‌های دولتی بلااستفاده دراختیار راه و شهرسازی شناسایی شده و براساس قوانین موجود عمل خواهد شد.
 
وی همچنین افزود: زمین‌هایی که به‌نام دستگاه‌های دیگر سند دارند نیز به کارگروه استان اعلام می‌شوند تا در خصوص واگذاری آن‌ها به مردم تصمیم‌گیری شود.
 
شهابی‌زاد یکی از راهکارهای تعدیل قیمت زمین در شهرستان را ارائه تسهیلات در بافت‌های تاریخی اعلام کرد و گفت: انتظار می‌رود با توجه به قوانین موجود در این حوزه، اداره کل راه و شهرسازی اقدامات لازم را برای دریافت وام به متقاضیان در اردکان تسریع کند.
 
وی همچنین پی‌گیری و نگاه ویژه به شهرستان اردکان در موضوع تفاهم‌نامه موجود بین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و وزارت راه و شهرسازی را خواستار شد.
 
فرماندار اردکان تسریع در بررسی موضوع زمین‌های شهرک احمدآباد با توجه به مشکلات قانونی طرح جامع این شهر را یادآور شد و گفت: انتظار می‌رود مسئله مسکن اردکان با توجه به شرایط ویژه آن در شهرستان به یکی از اولویت‌های اداره‌کل راه و شهرسازی تبدیل شود.
 
در ادامه این نشست نیز مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان این‌که در بافت‌های قدیمی، وام‌های مسکن بدون نیاز به سپرده‌گذاری اعطا می‌شود؛ افزود: هزینه صدور پروانه ساخت و... نیز دارای بیش‌از ۵۰ درصد تخفیف است و اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.
 
رضا یادگاری با تقدیر از تلاش‌های صورت‌گرفته در حوزه مسکن شهرستان بیان داشت: برای رفع مشکل زمین‌های شهرک مسکونی شهر احمدآباد، با پی‌گیری‌های شهرداری این شهر به‌صورت ویژه در استان همکاری خواهد شد.
 
وی همچنین درباره رفع مشکلات زمین‌های دانشگاه‌های دولتی اردکان قول مساعدت داد.