انصاری معاون رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری شهرستان اردکان:

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: مردم اردکان در عین قناعت کارهای بسیار بزرگ و دشواری را انجام می‌دهند و در آبادانی و توسعه شهر و استان خود تلاش دارند و باید از همه تلاشگران عرصه اقتصاد شهرستان به خاطر وجود روحیه کار و تلاش قدردانی کرد.

 

جمشید انصاری یکشنبه‌شب در نشست شورای اداری شهرستان اردکان افزود: به برکت سفر رئیس‌جمهوری و حضور کاروان تدبیر و امید به استان در شهرستانی حضور یافته‌ام که زادگاه آیت‌الله روح خاتمی (ره) به‌عنوان روحانی روشن‌بین، عالی‌قدر، عارف و همین‌طور زادگاه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد خاتمی است.

 

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: تاکنون اردکان در بخش صنعت گام‌های بسیار بزرگی را برداشته و در حوزه صنایع معدنی که ماده اصلی آن در منطقه موجود است برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

 

 رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: طرح بزرگ آب‌رسانی از دریای عمان به استان یزد کار بسیار بزرگی است که می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها منشأ آثار خوبی برای منطقه باشد.

 

 انصاری اظهار داشت: این توسعه در بخش صنعت پیامدهایی ازجمله ورود مهاجران و اشتغال آن‌ها در واحدهای تولیدی دارد که طبعاً چندگانگی فرهنگی را در منطقه شاهد هستیم.

 

وی گفت:  شاخص بیکاری شهرستان اردکان حدود ۱۰ درصد است و این امر نشان می‌دهد برای نیروهای تحصیل‌کرده در اشتغال مشکلاتی وجود دارد؛ چراکه بسیاری از واحدهای تولیدی توان جذب نیروهای تحصیل‌کرده را ندارند.

 

انصاری تأکید کرد: نیازمند توسعه بخش صنایع دانش‌بنیان در این شهرستان هستیم؛ لذا با توجه به وجود زمینه‌های مناسب در اردکان، دولت و بخش خصوصی ضمن سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌توانند بخش مهمی از مشکل نیروهای تحصیل‌کرده را مرتفع کنند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه بخش عمده خواسته‌ها و نیازهای شهرستان از سوی مسئولان استان پیگیری و در دستور کار است یادآور شد:‌ به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در این سفر، پیگیری درخواست‌های اداری و مکاتبات مردمی را با جدیت دنبال خواهم کرد تا بتوانیم آثار و برکات این سفر را بعد از چند ماه در منطقه و شهرستان شاهد باشیم.

 

انصاری افزود:‌ دولت در شرایط دشواری قرار دارد، توفیقاتی را در مهار شاخص‌های کاهنده اقتصادی پیدا کرد، امروزه شاهد کنترل نرخ ارز و جلوگیری از افزایش آن هستیم و امیدواریم شاهد کاهش مجدد آن نیز باشیم.

 

وی با قدردانی از مدیران و کارکنان تلاشگر ادامه داد: آنچه در حوزه اقتصادی شهر اتفاق افتاده غیر از برنامه‌ریزی‌های دولت و پیگیری نمایندگان مجلس عمدتاً حاصل همت و تلاش مردم شهرستان است و باید به خاطر وجود این روحیه شکرگزاری کرد.

 

وی اظهار امیدواری کرد دولت بتواند با برآورده کردن بخشی از نیازها و درخواست‌هایی که وجود دارد شتاب بیشتری به توسعه شهرستان اردکان بدهد.