معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در اردکان:
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اتفاق مدیرکل بنیاد استان با فرماندار اردکان دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان «محمدرضا شاملو» در این نشست با بیان این‌که روستاها در نظام برنامه‌ریزی کشور درحال بازگشت به جایگاه واقعی خود هستند؛ پراکندگی و وسعت شهرستان را یکی از موانع خدمت‌رسانی بیش‌تر به روستاها عنوان کرد.
 
وی وضعیت منابع آبی شهرستان را نگران‌کننده توصیف و اظهار داشت: با توجه به کمبود آب، بازده کشاورزی در روستاها کاهش یافته است و باید با سیاست‌های تشویقی، اقتصاد روستاییان را به سمت گردشگری هدایت کنیم.
 
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور پرداختن به صنایع تبدیلی و کوچک را از دیگر سیاست‌های دولتی برای رونق کسب‌وکار در روستاها عنوان کرد و گفت: در میان همه صنایع موجود؛ صنعت گردشگری به‌عنوان یک صنعت زودبازده مناسب‌تر به نظر می‌رسد.
 
محمدرضا شاملو بیان داشت: سنت‌های فرهنگی مردم روستا و بکربودن آن‌ها می‌تواند برای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی جذاب و برای ساکنان روستا ثروت‌آفرین باشد.
 
وی با اعلام آمادگی برای تکمیل زیرساخت‌های روستایی گفت: در سال‌جاری بهسازی بافت‌های باارزش در ۳۰۰ روستای هدف گردشگری در سطح کشور انجام شده است.
 
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن بر ضرورت شناسایی قابلیت‌های روستایی تأکید کرد و افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی راهکاری برای توسعه پایدار در روستاهای شهرستان اردکان است.
 
شاملو با اعلام این خبر که «۲۷ میلیون مترمربع از معابر و راه‌های روستایی در کشور آسفالت شده است»؛ همه‌گیر شدن «نهضت آسفالت» را نامناسب توصیف کرد و افزود: بسته به وضعیت اقلیمی و شرایط روستاها، باید از پوشش‌های مناسب و هماهنگ با هر روستا استفاده کرد.
 
 
فرماندار اردکان نیز در ابتدای این نشست با بیان وضعیتی کلی از روستاها و شهرهای اردکان، گفت: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان اردکان دارای طرح هادی روستایی هستند.
 
هادی مقیمی ظرفیت‌های گردشگری روستایی را از نقاط قوت کم‌نظیر در شهرستان اردکان توصیف و تأکید کرد: رسیدگی به ابنیه تاریخی و ایجاد اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی نقش به‌سزایی در جذب گردشگران و وضعیت درآمدی روستاها خواهد داشت.
 
وی با اعلام آمادگی مبنی بر اجرای پروژه‌های مشارکتی در روستاها توسط وزارت کشور و بنیاد مسکن، بازسازی بناهای تاریخی با مشارکت بخش خصوصی و نیز وام‌های روستایی برای مقام‌سازی و تعمیرات بناها و خانه‌های قدیمی را ضروری دانست.
 
بازدید از مبلمان روستایی و اقدامات صورت‌گرفته در تعدادی از روستاهای شهرستان اردکان، از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اردکان بود.