فرماندار اردکان:

فرماندار اردکان اصلی‌ترین راهکار جهت ارتقای نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را ورود مردم به عرصه سلامت اجتماع خواند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان بهروز شهابی‌زاد در نشست هم‌اندیشی مسئولین با سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان گفت: سلامت اجتماعی حق همگان است که نیازمند پاسخ‌گویی تمامی ادارات، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد است و این، به معنی عدم مسئولیت‌پذیری مردم در قبال اجتماع نیست.

 

فرماندار اردکان افزود: ازآنجاکه تشکل‌ها، سازمان‌هایی مردم‌نهاد و دغدغه‌مند هستند که به‌صورت خودجوش و داوطلبانه فعالیت می‌کنند قطعاً نقش انکارناپذیری در جهت ارتقای شاخص‌های کیفیت زندگی جامعه ایفا خواهند کرد.

 

وی گفت: بنابراین مهم‌ترین وظیفه تشکل‌ها شناسایی آسیب‌ها و نیازسنجی، تعیین اولویت‌ها، حل مشکلات در هر سطح و ارجاع موارد غیرقابل‌حل به سطوح بالاتر است.

 

شهابی‌زاد ادامه داد: تجربه ثابت کرده مرتفع‌سازی مشکلات مردم جز با همت و تلاش خود مردم ممکن نیست و در این راه، همراهی تمامی دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد ضروری است. وی افزود، یکی از مهم‌ترین نکات مثبت این همایش، مشارکت و نقش‌آفرینی مردم در این همایش است که به این وسیله، مسئولان را از مشکلات محلات خود آگاه می‌کنند.

 

فرماندار اردکان اضافه کرد: ریشه بسیاری از آسیب‌ها، ناهنجاری‌ها و مشکلات، عدم آگاهی است؛ لذا، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت تدبیر و امید بحث آگاهی‌بخشی است. وی گفت هرچند در عصر ارتباطات با بمباران اطلاعات مواجه هستیم؛ اما متأسفانه به دلیل پراکنده‌بودن، سطحی‌بودن، متناقض‌بودن و فشرده‌بودن اطلاعات، به همان میزان آگاهی افزایش نمی‌یابد که این امر ضرورت اطلاع‌رسانی مناسب و آگاهی‌بخشی گسترده را برجسته‌تر می‌کند.

 

وی ضمن تأکید بر مسئله آگاهی‌بخشی گفت: فرمانداری اردکان از طرح‌هایی که بر محور آموزش استوار و از شناسایی و ارزیابی دقیق و علمی برآمده‌اند، استقبال می‌کند.

 

این مسئول اظهار امیدواری کرد که اجرای مناسب طرح‌های اجتماع‌محور که بر این اساس شکل می‌یابند بتوانند گامی مؤثر در ارتقای سطح کیفیت زندگی مردم و افزایش نشاط اجتماعی و امید در جامعه بردارند.