فرماندار اردکان در نشست با مسئولان فنی و مدیران مهدهای کودک تحت نظر بهزیستی اردکان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، «هادی مقیمی» در نشست مسئولان فنی و مدیران مهدهای تحت نظر بهزیستی اردکان ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر، پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) را تأثیرگرفته از حضور پرشور مردم عنوان کرد و افزود: هر کجا که مردم وارد صحنه شدند و مسئولان را همراهی کردند شاهد دست‌یابی به پیروزی‌هایی چون انقلاب اسلامی ایران بودیم و هر کجا حضور مردم زینتی و به شکل مشارکتی نبود با ناکامی روبرو شدیم.

فرماندار اردکان با اظهار خشنودی از اینکه سعی مسئولان بر این بوده که خادم خوبی برای مردم، نسل‌های آینده و حافظ انقلاب باشند؛ افزود: مردم در کنار امام راحل و اکنون با همراهی رهبری، نقش انکارناپذیری را در به ثمررساندن اهداف انقلاب بازی کرده‌اند.

وی جایگاه مهدهای کودک را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: با توجه به گذراندن نیمی از زمان زندگی کودکان جامعه امروزی در مهدها، مربیان و دست اندرکاران این مراکز نقش خانواده دوم نونهالان کشور را دارند؛ اما متأسفانه هنوز جایگاه شناخته‌شده‌ای همچون برخی دیگر از نهادهای تأثیرگذار در بین آحاد جامعه پیدا نکرده‌اند.

فرماندار اردکان نقش آموزش برای نونهالان و به‌طور ویژه والدین و خانواده‌های آنان را امری مهم خواند و تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی در جامعه نشئت‌گرفته از آموزش‌های ناکافی، عدم صداقت و صراحت است که این موضوع به آموزش ناصحیح و همچنین عدم توجه خانواده‌ها به امر آموزش از پایه برمی‌گردد و امیدواریم توجه بیشتری در بخش مهدهای کودک و مراکز آموزشی این حوزه صورت گیرد.

وی یک بخش از شکل‌گیری شخصیت کودکان را در مهدهای کودک عنوان کرد و افزود: در کنار پرورش روح و روان و نیز اخلاقیات فرزندان خردسال باید پرورش جسم این عزیزان نیز مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه نیز کاستی‌ها و مشکلات مالی مزید بر علت است که امیدواریم با حمایت دولت و بخش خصوصی مشکلات موجود مرتفع گردد.

مقیمی آموزه‌های دینی و قرآن را در مسیر روشنگری نونهالان موضوعی مهم برشمرد و تأکید کرد: باید سعی شود در مهدهای کودک، همراه با آموزش قرآن به ترجمه و تفسیر آیات الهی توجه، تا نکات اخلاقی، تربیتی و پرورشی این کتاب آسمانی نیز به فرزندان سرزمین اسلامی ایران آموزش داده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر این اساس باید مهارت‌های زندگی، معاشرت، آداب سخن گفتن و دروغ نگفتن نیز در مهدها و مراکز آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

«امیرولی عضدزاده» نیز در این نشست با اشاره به وضعیت مهدهای کودک شهرستان اردکان گفت: ۱۶ مهدکودک در سطح شهرستان اردکان وجود دارد که ۶ مهد در بخش‌ها و ۱۰ مهدکودک دیگر تحت نظر اداره بهزیستی در حوزه شهری اردکان در حال فعالیت هستند.


رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان ضمن تشکر از همه مسئولان، نگاه پیگیرانه فرماندار اردکان در این حوزه را ستود و ادامه داد: ۶۰۰ کودک ۳ تا ۶ سال تحت آموزش این مراکزهستند که در این زمینه ۴۰ نفر از بانوان شهرستان وظیفه آموزش این عزیزان را برعهده دارند.


گفتنی است در این نشست هر یک از مدیران و مربیان حاضر به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند./ ص