کوک ساز همدلی با اتباع خارجی در سایه حرکت چراغ خاموش کرونا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد به ارائه راهکارهایی برای مصونیت و مقابله اتباع خارجی در برابر احتمال وقوع موج دوم کرونا در یزد پرداخت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد ،علیرضا جدیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد در نشست کنترل بیماری کرونا در اتباع خارجی  گفت: عامه مردم بر این باورند که اتباع خارجی با موضوع کرونا درگیر نیستند اما واقعیت این است که شماری از اتباع خارجی ساکن یزد نیز به ویروس کرونا مبتلا و جان خود را از دست داده اند.

وی به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بین همه ی اقشار جامعه اشاره کرد و افزود: اگرچه شاهد پراکندگی هایی در محل سکونت اتباع در شهرستان یزد هستیم  اما با همکاری شبکه بهداشت و دیگر نهادهای مرتبط بحث اطلاع رسانی، رساندن اقلام بهداشتی و ارائه خدمات و مراقبت های بهداشتی به اتباع، با شدت بیشتری پیگیری می شود.

جدیدی ادامه داد: با توجه به هشدار های وزارت بهداشت درخصوص احتمال هجمه نسبتا سنگین کرونا و آنفلوآنزا در پاییز و زمستان، نقاهتگاهی به منظور جداسازی اتباع خارجی مبتلا به ویروس کووید19 از خانواده و مراقبت از افراد مبتلا به کووید19 که دارای شرایط قرنطینه خانگی نیستند، ایجاد می شود.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد اظهارداشت: رایزنی های لازم برای تامین مکان اقامتگاه ویژه اتباع خارجی با ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان یزد انجام می شود.

وی تصریح کرد: طرح غربالگری خانه به خانه (فعال) و تلفنی، در محل های سکونت اتباع خارجی به منظور شناسایی و مراقبت زود هنگام افراد با علائم خفیف و جلوگیری از گسترش بیماری و خطر طغیان موج دوم بیماری کرونا باقوت ادامه دارد.

جدیدی به اتباع بیگانه ی گمنامی که در آمایش ها نیامده اند، اشاره کرد و گفت: امکانات و منابع لازم برای مراجعه رابطین از جمله رابطان اداره اتباع و ریش سفیدهای بین اتباع خارجی، به منظور انتقال آموزش ها و اطلاع رسانی های بهداشتی در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا تامین خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد در پایان تصریح کرد: باتوجه به وضعیت حاد شیوع ویروس کرونا در کشور لزوم ممانعت از ورود اتباع بیگانه غیرمجازاز مبادی ورودی مرزها باید به طور جدی دنبال شود.

منبع خبر:باشگاه خبرنگاران جوان یزد